Ужилени от загубата миналия месец на сделката с компанията за реклама в Интернет DoubleClick поради намесата на Google, от Microsoft са интензифицирали опитите си да постигнат споразумение с Yahoo! Сътрудниците на Бил Гейтс са отправили искане за възобновяване на формалните преговори, научил е New York Post.

Макар че Microsoft и Yahoo! водят неформални преговори в течение на години, източници са посочили, че напоследък в позицията на Microsoft се наблюдава припряност, каквато е нямало досега.

Новият интерес следва офертата за придобиване от преди няколко месеца, която Microsoft отправиха на Yahoo! Но Yahoo! отхвърли презрително посегателствата на софтуерния гигант базиран в Редмънд. Източници от Wall Street са поставили ценовата летва за Yahoo! на кръгло $50 млрд.

„Те започват да се изморяват от напразни молитви пред олтара. Сега те са по-склонни да се разширят чрез транзакция и така да влязат в играта", казал е банкер, който наскоро е преговарял с Microsoft.

Част от причините за това е, че Google продължават да надцакват Microsoft на фронта на сделките за придобиване на други компании. Не беше само DoubleClick, но и обновеният договор за реклама при търсене с AOL през 2005, за който Microsoft копнееше.

Още повече, Google разработва интернет - базиран софтуер, който се конкурира с Microsoft Office, твърдят запознати. Microsoft няма друг шанс освен да тръгне в атака.

„В момента, в който чуеш Microsoft да започне да се оплаква от някого по антимонополни съображения, трябва да знаеш, че те са отчаяни и се нуждаят да направят нещо голямо".

Източниците казват, че Microsoft са избрали да работят с Goldman Sachs.

Новините за последното предложение на Microsoft идват когато новата платформа на Yahoo! за реклама при търсене Project Panama започва да се подава от земята.

Дългоочакваната платформа показа разочароващи резултати през първото тримесечие, но специалисти казват, че това е по-скоро резултат от трудни съпоставки с периода на предходната година и не означава, че системата не работи. Обаче още едно или две подобни тримесечия и инвеститорите ще нададат глас - или за продажба, или за смъкване на изпълнителния директор Тери Семел.

Както стоят нещата сега, сделка между Microsoft и Yahoo! ще доведе до общ пазар на двете компании в рекламата при търсене от 27 % спрямо 65% които държи Google. Освен това ще се намали дистанцията от Google в общата онлайн реклама до 13%.

Microsoft и Yahoo! биха имали редица преимущества да се слеят по някакъв начин: те се допълват в контентното си съдържание. Докато MSN търси по-възрастно население с новинарския си фокус, Yahoo! търси младите с пакета за забавления. Освен че разходите ще паднат, ще могат да се разработват много съвместни проекти, например да се използва съдържание от Yahoo! в устройства на Microsoft, като например да се прави музиката засега предназначена само за Yahoo! Music достъпна и за „майкрософтските" игрални конзоли Xbox и плеъри Zune.