Няма да има българска авиокомпания в "черния списък" на ЕК,който трябва да бъде публикуван днес.
Това уверение получи българският министър на транспорта Петър Мутафчиев от заместник-председателя на Европейската комисия и отговарящ за транспорта Жак Баро.
Разгледахме някои аспекти на авиационната сигурност - състоянието на самолетите за карго превози и в селскоспанската авиация, състоянието на администрацията в авиационната област, каза министър Мутафчиев.
От ЕК е дадена добра оценка за сертифицирането на самолетите и екипажите у нас и е изразено очакването, че ако все още има някакви по-малки проблеми, те ще бъдат преодолени до проверката на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА) в България на 26 и 27 ноември, съобщава пресцентъра на министерството на транспорта.
Оказа се, че ЕК не е разполагала с достатъчно информация за това, което сме свършили в България от 2005 г. досега, а то никак не е малко, каза министърът.
Следващата оценка за България - за авиационния бизнес и за администрацията, ще бъде по-добра от оценката, направена от ЕК на 26 септември.
За него най-сериозен авиационен проблем сега е бъдещето на самолетите АН в авиационното пространство на ЕС.
Поставих въпроса пред комисаря Баро за отлагателен период след 2007 г., без преференциално третиране на България, а равноправно с други страни в ЕС, разполагащи с такива самолети. Засега няма решение на ЕК по проблема.
Комисарят Баро увери, че ако има такова решение, България ще бъде уведомена по най-бързия начин, заяви министърът на транспорта.