Глобалният срив в работата на интернет услугата ICQ е бил предизвикан от изменения в програмата за оторизация при вход в системата на сървърите на корпорацията America Online.
Проблемите вече са преодоляни и работата на системата е в нормите, съобщи вицепрезидентът на Mirabilis/ICQ Ронън Арад.
Няколко седмици световноизвестната система за чат разговори в реално време имаше сериозни пробойни в работата и дори имаше дни, в които програмата отказваше да се зарежда или да показва онлайн потребителите.
За работата на инфраструктурата за вход в системата на най-популярния чат в света( името ICQ е акроним на английската фраза I seek you - търся те.) се грижат служителите на AOL (America Online). Те извършват и мониторинга в системата.
От компанията, собственик на ICQ, твърдят, че по време на сривовете не са отчетени никакви сериозни загуби, в това число и финансови.
Оттам изнесоха данни, че средно на ден ползвателите на ICQ са в системата поне по 5 часа, като само в Русия клиенти на чат-мрежата са около 6 млн.души.
Програмата за мигновен обмен на съобщения в реално време е основния продукт на компанията.
Скоро оттам ще пуснат новата версия ICQ 6. Ще се модернизира дизайна и ще се разширят възможностите на панела.
В момента една програма се използва за видеообмен и разговори, а друга за обмен на sms- съобщения. Новите възможности ще дадат право на избор на клиента да избере тази програма, която му върши най-много работа и да я ползва с предимство в пълния й потенциал.