Според Центъра за икономическо развитие, към началото на 2007 г. в София има регистрирани около 800 000 превозни средства. По данни от общината те са вече около 1 млн., което означава, че са достигнати прогнозните нива на моторизация, заложени за 2020 г. (520 коли на 1000 жители).

Освен че причинява ужасни задръствания и смог, големият брой автомобили в милионния град е свързан и с нарастващи проблеми за паркиране.

В тази натоварена среда германската фирма Nussbaum Group вижда благоприятна възможност за бизнеса си. Nussbaum предлагат автоматизирани паркинг системи на 2 и 3 нива и паркинг кули, които могат да станат „едно от възможните решения на проблема с паркирането у нас", според разпратено от фирмата съобщение до медиите.

В зависимост от вида си, системите позволяват паркиране на от 2 до 44 автомобила на площ от 11 m2  до 121 m2.  Паркинг системите на Nussbaum се монтират както на открито, така и на закрито - в  жилищни и административни сгради, търговски центрове, хотели, сервизи, изложбени зали на автомобилни производители. Сглобяването и разглобяването на една паркинг система на 2 нива отнема между 5 и 6 часа.

Според проучване на пазара, извършено от вносителя на паркинг системите за България, паркинг системите на Nussbaum Group са 1,5 - 2  пъти по-евтини в сравнение с конвенционалните паркинги. Цената на паркинг системите на Nussbaum  се движи от 4 000 €  до 7 000 € за паркомясто. За сравнение, изграждане на един традиционен бетонов подземен паркинг може да достигне 12 000 €, а тенденцията е тази цена да расте. Пример за това е съседна Гърция, където цените на паркоместата достигат стойности от 40 000 €.

В момента Столична Община планира да изгради паркинги до всяка от строящите се метростанции: в близост до сградата на БНР, до "Интерпред" и на бул. "Г.М. Димитров", до центъра по онкология. Поне два от паркингите ще бъдат продадени до средата на тази година. Общината ще ги завършва само до груб строеж, а бъдещите частни инвеститори ще ги дооборудват - загатват от фирмата вносител на паркинг системите „Евромаркет Аутомотив".

Общината смята освен това да отдаде на концесия терени за изграждане на подземни паркинги.  Първите проекти, които се подготвят, са за площта под парламента и хотел "Радисън" и под бул. "Витоша".

Според сега действащата Наредба, № 7/2003 г. - 2005, необходимо е да има по едно паркомясто за всяко жилище. Предвиждат се допълнителни 10% площи за паркиране за посетители и гости в жилищната сграда, а за офис сградите на всеки 50 m2 се пада по едно паркомясто.

У нас Nussbaum Group ще предлагат два вида системи за паркиране: от независим и зависим тип. При първите не е необходима помощ от оператор. Те са подходящи за подземни или надземни обществени, жилищни или административни паркинги.

Вторите - паркинг системи от зависим тип, изискват обслужване от оператор. Подходящи са за изграждане на Валет паркинги, както и за търговци на автомобили и за  автосервизи, тъй като увеличават складовата площ. Предлага се и решение с изложбено-складовите кули Nussbaum Tower, за автомобили до 2,5 тона и дължина до 520 см. Всеки етаж от кулата побира до 4 автомобила, а броят на етажите е от 7 до 12. „Подобни кули масово използват BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford/Mazda, Renault, Peugeot", препоръчва ни се вносителят.