Освен че причинява ужасни задръствания и смог, големият брой автомобили в милионния град е свързан и с нарастващи проблеми за паркиране.
В тази натоварена среда германската фирма Nussbaum Group вижда благоприятна възможност за бизнеса си. Nussbaum предлагат автоматизирани паркинг системи на 2 и 3 нива и паркинг кули, които могат да станат „едно от възможните решения на проблема с паркирането у нас", според разпратено от фирмата съобщение до медиите.
В зависимост от вида си, системите позволяват паркиране на от 2 до 44 автомобила на площ от 11 m2 до 121 m2. Паркинг системите на Nussbaum се монтират както на открито, така и на закрито - в жилищни и административни сгради, търговски центрове, хотели, сервизи, изложбени зали на автомобилни производители. Сглобяването и разглобяването на една паркинг система на 2 нива отнема между 5 и 6 часа.
Според проучване на пазара, извършено от вносителя на паркинг системите за България, паркинг системите на Nussbaum Group са 1,5 - 2 пъти по-евтини в сравнение с конвенционалните паркинги. Цената на паркинг системите на Nussbaum се движи от 4 000 € до 7 000 € за паркомясто. За сравнение, изграждане на един традиционен бетонов подземен паркинг може да достигне 12 000 €, а тенденцията е тази цена да расте. Пример за това е съседна Гърция, където цените на паркоместата достигат стойности от 40 000 €.
В момента Столична Община планира да изгради паркинги до всяка от строящите се метростанции: в близост до сградата на БНР, до "Интерпред" и на бул. "Г.М. Димитров", до центъра по онкология. Поне два от паркингите ще бъдат продадени до средата на тази година. Общината ще ги завършва само до груб строеж, а бъдещите частни инвеститори ще ги дооборудват - загатват от фирмата вносител на паркинг системите „Евромаркет Аутомотив".
Общината смята освен това да отдаде на концесия терени за изграждане на подземни паркинги. Първите проекти, които се подготвят, са за площта под парламента и хотел "Радисън" и под бул. "Витоша".
Според сега действащата Наредба, № 7/2003 г. - 2005, необходимо е да има по едно паркомясто за всяко жилище. Предвиждат се допълнителни 10% площи за паркиране за посетители и гости в жилищната сграда, а за офис сградите на всеки 50 m2 се пада по едно паркомясто.
У нас Nussbaum Group ще предлагат два вида системи за паркиране: от независим и зависим тип. При първите не е необходима помощ от оператор. Те са подходящи за подземни или надземни обществени, жилищни или административни паркинги.
Вторите - паркинг системи от зависим тип, изискват обслужване от оператор. Подходящи са за изграждане на Валет паркинги, както и за търговци на автомобили и за автосервизи, тъй като увеличават складовата площ. Предлага се и решение с изложбено-складовите кули Nussbaum Tower, за автомобили до 2,5 тона и дължина до 520 см. Всеки етаж от кулата побира до 4 автомобила, а броят на етажите е от 7 до 12. „Подобни кули масово използват BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford/Mazda, Renault, Peugeot", препоръчва ни се вносителят.
ce
на 07.04.2008 в 18:35:51 #8мен ми е чудно, защо ще правят паркинг до радиото на драган цанков идеата за паркинг до метро спирка е, паркинга да е далече от центъра и ти с метрото да идеш до центъра а не да паркираш в центъра до метрото и да ходиш на майната си после с него
chep
на 07.04.2008 в 15:24:17 #7създадоха си проблем за да го решават
Pizhov
на 07.04.2008 в 15:15:34 #6Неделчо Съботинов: грешката е моя
чета и пиша см, а си мисля за мм
mc solaar
на 07.04.2008 в 13:31:15 #5няма да стане тая.....и как тогава пернишкия бек-голфаджия и другите като него ще си позволят паркомясто
Lubopiten
на 07.04.2008 в 13:23:08 #4Рецептата е отдавна изпитана в западните столици: перфектен градски транспорт, крути мерки за паркиране в центъра и убийствени цени за паркинг. Определено в този ред.
Неделчо Съботинов
на 07.04.2008 в 13:16:25 #3Повечето автомобили серийно производство не надвишават 512 см (5 метра и 12 см.) Ето лист със седани и лимозини, които се вписват в тези резмери за дължина. 1. Мерцедес S 500 - 507 cm 2. Audi A6 - 493 cm 3. BMW 525 - 484 cm 4. Toyota Avensis - 464 cm 5. Skoda Octavia - 457 cm
alibaba
на 07.04.2008 в 13:11:10 #2Да, да направят столица Велико Търново, да преместят там министерства и т.н., а София да бъде бизнес център!
Pizhov
на 07.04.2008 в 13:05:42 #1То хубаво сте направили пак реклама, ама ако ми кажете какви са тези автомобили с 512 см дължина...