Руснаците са започнали да използват самолетните услуги по-често, заявил е ръководителят на аналитическия отдел на агенция „Авиапорт" за „Ведомости". Пътническите превози през 2007 г. са нараснали с 18% на годишна база, достигайки максимум за последните десет години.

Ръст се наблюдава не само в бизнес пътуванията, а и във ваканционните пътувания. Тъкмо туристическите направления са дали на превозвачите толкова съществен ръст. За първите девет месеца на 2007 г. руснаците са пътували зад граница с цел туризъм с 22% по-често, отколкото през аналогичния период на 2006 г.

Пример могат да дадат новите дестинации, пуснати от компанията „Транс аеро" през 2007 г.: от Москва за Куала Лумпур в Малайзия, Австралия и ЮАР, от Санкт Петербург за Шанхай и три германски града.

Трите лидера по брой превозени пътници в Русия са „Аерофлот", „Сибирь" и „Россия". С над 50% са нараствали компаниите превозите на компаниите „ВИМ-авиа", „Трансаеро", „Оренбургски авиолинии" и „Татарстан".

Расте и пазарът на вътрешните превози. За по-малко от година работа в числото на първите 20 авиокомпании попадна и първият руски дискаунтер - Sky Express. Компанията засега лети от Москва по осем направления, най-популярни са Сочи и Калининград, като с ниските си цени е накарала „не един пътник да слезе от влак, за да се качи на самолет", казва директорът на компанията за евтини самолетни превози.

Срещу ръста в самолетния сектор играе цената на керосина. Засега единственото решение, което вижда лидерът Аерофлот, е да попълни самолетния си парк с чужди по-икономични машини. Аерофлот извади от експлоатация всички самолети Ту-134, които гълтат 5 т керосин за летателен час и ги замени с лайнери Airbus 320, при които разходът е два пъти по-нисък.