В началото на ноември ще бъдат готови първите данни от втората пийпълметрична система в България.

Тя е разработена от австрийската компания GfK, обяви Мира Янова, изпълнителен директор на "GfK Оудиънс рисърч България" (GfK Audience Research).

Така броени дни преди частните национални телевизии да дадат старт на новите си скъпоструващи продукции и да влязат в решителна битка за зрители и рекламни приходи, TNS/TV Plan е на път да загуби монополното си положение на пазара на данни за телевизионната гледаемост.

Реално новата пийпълметрична система ще заработи точно година, след като спечели конкурса на БНТ за предоставяне на пийпълметрични данни.

Мотивите на БНТ за класирането на GfK на първо място бяха  по-изгодната цена и това, че "предложението на компанията съответства изцяло на заложените от БНТ изисквания за типа изследвания, покритието на извадката, изискванията за рекламния мониторинг, поддържане представителността на извадката, провеждане на контролни процедури за верификация на данни, изисквания към електронната база данни и софтуера за обработка на информацията".
Предложението на GfK е първоначално да се следят навиците на зрителите в 700 домакинства в страната, които ще са представителна извадка на населението у нас. Конкурентите от  TNS/TV Plan трябваше да достигнат до средата на 2006 г. 800 монтирани устройства.

Предимството на GfK обаче са самите устройства, които за разлика от действащите в момента, предлагат много повече възможности за изпълнение на различни пийпълметрични задачи, твърдят от БНТ в мотивите си защо са избрали фирмата.

След като заработят, зрителското поведение у нас ще е много по-ясно, защото устройството регистрира не само на кой канал е включен телевизорът в избраното домакинство, но също така дали се гледа видео, сателитен приемник, видеоигра, телетекст или запис на камера.