Yahoo пусна нов уеб - портал, който по мнение на компанията трябва да обедини цялата прекрасна половина на Интернет, пише Газета.Ру. Shine, както се казва новият сайт, съчетава в себе си черти на социална мрежа и онлайн-списание, в което водещи издателски къщи могат да публикуват свои материали, а потребителите активно да участват в обсъждането им.

Сайтът трябва да стане достоен конкурент, а след това да надмине по популярност вече предлагани ресурси за жени в мрежата като iVillage и Glam.com.

Shine ще печели от реклама, която ще представя пред женската аудитория различни стоки - от козметика до автомобили. Сега в секцията Работа + Пари водещият материал дискутира темата дали резюмето за работа трябва да е написано на една или на две страници.

Компанията Yahoo е известна с популряните услуги Yahoo News и Yahoo Finance, както и с посещаваните Tech и Food. Но решението в нов проект да изполва половия признак, е съвсем ново за нея.

"Изследванията показват, че на жените е нужен сайт, който да им представя интересно съдържание, както и инструменти за общуване. Именно такъв портал е Shine", заявява вицепрезидентът на Yahoo Lifestyles Емми Иорио. "Тъкмо жените са аудиторията, която е нужна на Yahoo".

Shine търси място като един от най-популярните сайтове в категорията Стил на живот, тъй като ще предлага информация за мода, семейство, хапване. Сайтът "(не) само за жени" има отлични перспективи, тъй като всеки месец Yahoo се посещава от 40 милиона представителки на прекрасния пол. При това не може да не се вземе под внимание и това, че жените са по-склонни да участват в обсъждания.

Отличителна черта на Shine е възможността ползващите го по-активно да влияят на избора на публикуваните материали, тъй като ще са въвлечени в този процес. "Социалните" жени могат да споделят мненията си в блогове и в случай, че на редактора му хареса как е написан някой материал, той ще може да го публикува на основната страница на сайта.

За създаване на нужния стил ще бъдат привличени престижни издания като Glamour, Epicurious.com, Style.com, InStyle, Cosmopolitan, Harper's Bazaar, Women's Health и Good Housekeeping.

Коментирайки перспективите пред сайта, руски анализатор е изтъкнал, че 3% от ползвателите на mail.ru посещават най-популярния женски клуб lady.mail.ru. Ако същия процент от аудиторията на Yahoo ползва Shine, размерът ще е действително голям. Успехът минава през комбиниране на интересни на жените теми с възможността за масовото им обсъждане, което се води на английски език.