За периода януари-ноември са продадени общо 4 504 341 хектолитра бира, сочат данните на Съюза на пивоварите у нас.

Само за ноември тези данни са респективно 242 111 хектолитра (1 хектолитър=100 литра).

Данните са на база информация, подавана от членовете в бирената организация, които са: "Агрима" АД, "Болярка -ВТ" АД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД и "Ломско пиво" АД.

Първенец по продажбиза единадесетмесечието е „Загорка", която е реализирала на пазара общо 1 437 989 хектолитра от пенливата течност. За същия период от старозагорската компания са произвели общо 1 448 037 хектолитра. „Загорка" принадлежи към най-глобалната пивоварна компания в света Heineken N.V. която притежава атрактивно портфолио от силни търговски марки, като Heineken, Zagorka, Amstel, Ariana, Stolichno, Gold и Murphy's.

На второ място в бирения бранш се нарежда „Каменица",която за първите единадесет месеца на годината е произвела 1 423 993 хектолитра бира, а е реализирала общо 1.4 млн. хектолитра. „Каменица" принадлежи към белгийския бирен гигант InBev, която притежава марките: Каменица, Астика, Бургаско и Плевенско пиво.

Челната тройка се допълва от „Карсберг България", които са реализирали на пазара 1.089 млн. хектолитра бира. Само за ноември компанията е продала общо 65.1 хил. хектролитра у нас. "Карлсберг България" предлага на българския пазар марките "Пиринско", "Шуменско", "Туборг" и "Калрсберг".

Останалите три члена на съюза „Ломско пиво", „Болярка-БТ" и „Агрима" са реализирали общо над 575 млн. хектолитра от ценната течност.