Някои хора са склонни да се спъват много пъти в един и същи камък. Най-често това се случва не поради някаква глупост, а по-скоро от банален мързел и лоши навици.

Така например, много шофьори редовно правят неща, които не само директно увреждат автомобила, но и значително увеличават общите разходи за поддръжка или непредвиден ремонт. Изходът е само един: трябва да се отървете от тези лоши навици.

Ръката на лоста, кракът на съединителя

Много шофьори имат два ужасни греха по отношение на трансмисията: някои държат ръката си на скоростния лост, други поставят крака си върху педала на съединителя. А не малко водачи успяват да направят и двете грешки наведнъж. Тези навици имат вредно въздействие върху трансмисията и частите на съединителя, намалявайки техния ресурс.

Снимка 478583

Източник: iStock

Форсиране на незагрят двигател

Дилемата е от край време: да се загрее или да не се загрява двигателят на автомобила пред тръгване. В случая този спорът наистина няма никакво значение, защото нещо друго е важно. А именно, че всяко форсиране е увеличено натоварване на незатоплен силов агрегат има изключително негативен ефект. Най-малко двигателят е изложен на топлинен удар. Коренът на проблема е, че различните елементи на силовия агрегат са направени от различни материали и следователно те се държат по различен начин при рязко нагряване и повишено натоварване.

Снимка 392469

Източник: Ford

Пренебрегване на ръчната спирачка

Не оставяйте машината на наклон без да използвайте ръчната спирачка, за да не се предава излишно натоварване върху скоростната кутия. Това важи еднакво за автомобили с ръчни скоростни кутии и превозни средства с автоматични скоростни кутии. Всъщност си струва да използвате добрата стара ръчна спирачка, дори когато колата е оставена привидно на напълно равен терен. Всъщност за това основно е необходимо това устройство в колата.

Снимка 406577

Източник: iStock

Шофиране постоянно на висока предавка

Постоянното шофиране на твърде висока предавка очевидно не допринася за здравето на автомобила. Разбира се, по-високата предавка намалява разхода на гориво, следователно, колкото по-скоро преминете към такава, толкова по-добре. Всичко това обаче в крайна сметка това абсолютно не е полезно за двигателя на вашата кола.

Непрекъснато натискане на спирачката

Честото и излишно натискане на педала за забавяне на скоростта показва две неща. Първо, стилът на шофиране на такъв водач е много далеч от идеалния. Второ, тази практика значително ускорява износването на компонентите на спирачната система. Колкото и да е странно, спирачните накладки не са гумени и бързо и лесно се влошават своето качество!

Снимка 287544

Източник: iStock

Не спазване графика за техническо обслужване

Нищо не засяга автомобила в дългосрочен план толкова вредно, колкото системното пренебрегване на сроковете за неговото техническо обслужване. Ако не проверите основните системи и конструктивни елементи на автомобила, ще бъде невъзможно да реагирате своевременно на необходимостта от ремонт. А това от своя страна е изпълнено с постоянно влошаване на ситуацията и увеличаване на крайните разходи за "спасителни" процедури, когато колата решава да се повреди напълно.

Снимка 447182

Източник: iStock

Шофиране с почти празен резервоар

И накрая, колата трябва да се зарежда с гориво възможно най-редовно и с по-възможност с по пълен резервоар. Карането с почти сух резервоар не добавя за здраве на автомобила и вашия джоб, а напротив. Преди всичко поради факта, че натрупаната в резервоара утайка започва да навлиза в горивната помпа и да запушва нейните филтри. Или се получава воден конденз, който в може да замръзне през зимата. Всичко това може да завърши с неприятния факта, че в някоя не добра сутрин колата просто няма да запали.