Продажбите на автомобили на най-големия пазар се сринаха с 92% през първите две седмици на февруари, след като коронавирусът накара потребителите да избягват публичните места, пише Bloomberg.

През първата седмица ситуацията е още по-тежка - 96% спад до едва 811 автомобила на ден, показват данни на китайската Passenger Car Association. Доставките този месец може да намалеят с около 70%, а за първите два месеца на 2020 г. - с около 40%. Данните изключват минивановете.

Снимка 467857

Източник: Bloomberg/PCA

"Нямаше почти никого в дилърствата през първата седмица на февруари, тъй като повечето хора си останаха у дома", казват от асоциацията в доклад. Дилърствата постепенно възстановяват дейността си през втората седмица, а дневните продажби растат до 4 098, спад от 89% спрямо година по-рано.

Продажбите на нови автомобили в Китай намаляваха и преди началото на епидемията. Очакваше се 2020 г. да бъде третата поред година на спад на годишна база заради забавящата се икономика и търговското напрежение със САЩ.

Пекин обсъжда мерки за подкрепа на пазара, включително удължаване на субсидиите за електромобили.