Bentley представи спортната версия (защото оригиналът не е достатъчно агресивен, изглежда) на ултралуксозното си купе Continental GT Speed, става ясно от самата компания. По всичко личи, че тя няма да има електрификация за момента.

Под капака на колата ще е добре познатият W12 двигател, който Volkswagen Group използва във всички върхови модели, включително Phaeton и Audi A8, само че в настоящата си итерация битурбо агрегатът ще има мощност от 650 к.с. Това е с 24 к.с. повече, отколкото се наблюдава в "обикновената" версия на Continental GT. Въртящият момент остава непроменен - 900 Nm.

Снимка 524259

Източник: Bentley

Увеличаването на конските сили ще доведе и до подобряване на времето от 0 до 100 км/ч с 0,1, като Continental GT Speed ще ускорява за 3,5 секунди. Максималната му скорост е 334 км/ч, което е с 2 км/ч по-бързо от Continental GT.

Подобрените параметри на двигателя са постигнати чрез увеличаване на налягането в смукателния колектор при шофиране във високи обороти. Това позволява още повече кислород да влиза в цилиндрите с увеличена скорост (тъй като именно изключително ниското налягане в цилиндъра в долната мъртва точка на движението му е това, което "изсмуква" въздуха от колектора), което подобрява изгарянето на въздушно-горивната смес и респективно агрегатът достига до още по-висока мощност.

Но повишаването на конските сили не е единственото подобрение при Speed спрямо конвенционалния Continental GT. От Bentley са ускорили и работата на осемстепенната автоматична скоростна кутия с два съединителя, която според компанията превключва два пъти по-бързо от "обикновения" модел, когато колата е в спортен режим.

Променени са и оборотите, на които трансмисията превключва скоростите, като вече включването на по-висока скорост се случва при по-високи обороти, а включването на по-ниска - на по-ниски, отколкото при Continental GT. Ауспухът пък е по-шумен.

Шасито и окачването също са доработени, за да се постигне още по-добро шофиране, което получава и допълнителна подкрепа от завиването с четирите колела, на което ще е способен Bentley Continental GT Speed. Възможността на задните гуми също да завиват подобрява и представянето на колата в завой, което я прави значително по-стабилна на пътя, като при високи скорости предните и задните гуми завиват в една и съща посока, докато при ниска скорост - в противоположни.

Но това не е единственият трик при задвижването на новото купе. То е снабдено със система за предаване дистрибутиране на въртящия момент, разпределяне на въртящия момент чрез спирачките и подобрен контрол на стабилността спрямо версиите, които нямат "Speed" в името.

В ултралуксозното купе дебютира и нов електронен диференциал с ограничено приплъзване, какъвто се слага за пръв път в историята на модела. Компанията посочва, че с него постига подобрения на поведението в завой и в права линия, независимо дали водачът подава газ, или не.

Като върхова версия на модела си, Continental GT Speed ще идва и с нови за компанията керамични спирачки. Отпред те ще са с 10 бутала, а отзад - с 4 на гума. Към тях идват и нови видове керамични дискове. Те идват с гигантски 22-инчови джанти, които, разбира се, са специфични само за варианта.

Интериорът е издържан в два цвята, като купувачите могат да избират между значителен брой комбинации. Стандартно колата идва с алкантара, но като опция може да се поръчва и кожа. Дървените елементи стандартно са издържани в piano black.

Снимка 524245

Източник: Bentley

Панелът с инструментите и централния дисплей, разбира се, са дигитални, но колата предлага хитър трик - дисплеят на таблото може да бъде скрит от панел, на който има разположени само три конвенционални циферблата, ако шофьорът не иска да се разсейва.

Не е ясно колко ще струва возилото, но главният изпълнителен директор на компанията Ейдриан Холмарк в миналото намекна, че то ще е с около 20% по-скъпо от стандартния Bentley Continental GT, което прави почти 270 хил. долара.