Компанията за аутомотив и градски дизайн Бертони, част от Torino Crea Group, която е с над 15 години опит в областта, планира отваряне на офис в България, където млади и талантливи хора да се развиват и учат от най-добрите италиански практики и най-новите технологии.

Изпълнителният директор Петя Георгиева - Бертони е сред рядко срещаните български имена в сферата на автентичния италиански дизайн. С офиси на два континента и екип от над 80 професионалисти в различни сфери, компанията й Бертони реализира мащабни и функционални проекти от игла до конец. Екипът съумява да "програмира" красотата на градския и автомобилен модерен дизайн, така че да бъде най-подходящия за дадена държава или компания - така наречения културен код.

Сред именатa, с които Бертони осъществява големите си проекти, се откриват Pininfarina, Ferrari, Maserati, Fiat, Audi & VW. Успешни ърбан проекти могат да бъдат видени по улиците на Италия ( като емблематичната за Неапол метростанция Толедо), Франция, дори в момента работят по дизайна на цял един нов град в Китай.

Мисията на Петя Бертони да създава емблематичен градски дизайн по света я връща и у нас.

"Мечта от години е за мен да мога да приложа целия ни опит в италианския дизайн тук. Създаването и развиването на екип от млади български дизайнери, под крилото на професионалисти с международен опит и успехи в урбанизацията и аутомотив дизайна е голяма и важна стъпка напред за мен - именно в родината ми. Това да имам личен принос след толкова години в чужбина към подобряването на градската среда в страната ми и да мога да споделя всичките ни знания и умения от по-различен характер с българските ми колеги ме мотивира искрено много.", споделя самата тя.

Смята се, че до 2050 година, 80% от популацията на Земята ще живее в урбанизирани райони. Тази тенденция кара все повече градове да оптимизират публичните си пространства, залагайки на модерен и функционален дизайн на средата. Някои страни в Азия от десетилетия реализират проекти по начини, които европейските тепърва започват да прилагат. През последните години се засилва инвестирането в образователни програми с фокус върху дизайна на устойчива градска среда. Именно това е и една от мисиите на новия офис на Бертони в България.

Макар и да звучи твърде ново за България да си има собствена компания, специализирана в аутомотив и ново поколение градски дизайн, това е съвсем приложим проект, който изисква безупречен професионализъм и любов към дизайна. Правила, по които Бертони се води във вече пет държави по света.