Jeep представи нова изцяло електрическа версия на своя емблематичен SUV Wrangler, който ще се казва Wrangler Magneto, но потребителите вероятно ще трябва да изчакат поне няколко години, за да могат да си го купят, тъй като тепърва виждаме концептуалния образец, предаде CNBC.

"Той е устойчива, прокрадваща се сила за катерене", каза Джим Морисън, вицепрезидент на марката Jeep в Северна Америка. "Това е концептуално превозно средство с нулеви емисии, която има способностите на Jeep 4x4, издигнати на следващото ниво."

Ръководителите на Jeep заявиха, че всеки Jeep ще предлага някаква форма на електрификация в бъдеще, но не са потвърдиха реализирането на изцяло електрическата версия на Wrangler. Наскоро компанията започна да продава хибридна електрическа версия на модела, брандиран като "4xe", подсилваща офроуд репутацията на марката, съчетана с електрификация.

Концепцията на Jeep Wrangler Magneto се основава на двуврат Jeep Wrangler Rubicon от 2020 г. За да го преобразуват в електромобил, инженерите са заменили двигателя с вътрешно горене и някои поддържащи части с електрически компоненти, включително четири батерии и електромотор.

Електромобилът ще е с мощност от 285 к.с. и въртящ момент от 370 Nm, като ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Засега не е известно обаче какъв пробег ще има концептуалното возило.

Интересното при Magneto е, че има шестстепенна ръчна скоростна кутия, каквито по принцип не са необходими за електрическите превозни средства заради техните електромотори. Марк Алън, ръководител на Jeep дизайн, каза, че превозното средство "има най-добрите характеристики" на автоматична скоростна кутия, но "усещането за директно задвижване" на ръчната скоростна кутия, което е ключов фактор за любителите на офроуда.

Magneto беше представен заедно с няколко други поръчкови или концептуални автомобила на Jeep Easter Safari, ежегодно офроуд събитие на марката в Моаб, Юта. Jeep редовно използва офроуд събитието като тестово поле за възможностите на своите превозни средства, както и като начин за измерване на интереса на клиентите към нови продукти.