Има много повече начини за рекламиране и продажба на безпилотни автомобили, отколкото си мислите, смятат експерти от Morgan Stanley.

"Споделените и автономните коли могат да разширят пазара на алкохолни напитки, като в същото време ще намалят инцидентите на пътя", смята анализаторът Адам Джонас, цитиран от CNBC.

По неговите думи безпилотните автомобили могат да повлияят на забраните за употреба на алкохол в определени случаи или иначе казано собствениците на такива коли може да имат право да употребяват спиртни напитки, като в същото време ползват возилото си.

Експертът посочва, че това е шанс за производителите в индустрията, заведенията, които сервират такива, както и други участници във веригата. Джонас пресмята, че безпилотните коли биха позволили на собствениците им да консумират по една допълнителна чаша алкохол седмично.

Това от своя страна ще добави 80 базисни пункта към растежа на приходите от продажби за индустрията в следващото десетилетие. В момента глобалният пазар на спиртни напитки се изчислява на 1,5 трилиона долара.

От Morgan Stanley изчисляват, че шофьорите прекарват по 600 милиарда часа в автомобилите си и по 380 милиарда часа, пиейки алкохол.

"Ще има повече възможности за консумирането на такъв преди качването на колата. И дори докато си в нея", казва още анализаторът.