Китай обмисля ново намаляване на субсидиите за електромобили, твърди Bloomberg, като се позовава на свои източници, запознати с плановете на Пекин.

Регулаторите на най-големия пазар на електромобили в света обмислят предложението, но засега ще забавят решението, изчаквайки данните за продажби от следващите няколко месеца. Планът включва намаляване на субсидиите за покупка на електромобил през следващата година. Това ще бъде пореден удар срещу индустрията, която разцъфтяваше, но в последните месеци записва постоянни спадове.

Китай, която въведе субсидиите още през далечната 2009 г., постепенно ги намалява, за да окуражи конкуренцията сред автомобилните производители. Но последният път, в който Пекин намали средствата, продажбите на електромобили записаха първия си спад в историята. В същото време и общият пазар на автомобили записва намаление.

Спадът в Поднебесната империя сваля резултатите и на световно ниво, тъй като продажбите там са около половината от общите за света.

Дилемата пред Пекин е, че твърде рязкото намаляване на субсидиите може да подкопае амбициите на Китай да поведе света в областта. Страната смята електромобилите за стратегически важен сектор и планира 60 процента от всички автомобили, продадени през 2035 г., да са задвижвани от електричество.

В същото време обаче щедрите субсидии подхраниха притеснения за балон в индустрията.

Последното им намаляване бе през юни. Преди това те бяха до 50 000 юана ($7 165) за автомобил, но в средата на годината бяха съкратени наполовина. Така през юли продажбите започнаха да спадат и всеки месец от тогава те намаляват.

По данни на Китайската асоциация на производителите на леки автомобили доставките на електромобили и плъгин хибриди намаляват с 45 процента през октомври. За 16-ти път през последните 17 месеца падат и продажбите на автомобили с конвенционални двигатели.