Няма промени на върха на класацията: топ триото се оглавява от сиво/сребристото, следват го черното и бялото, но има промени в по-задните позиции на най-популярните цветове на боята за новите автомобили. Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) в Германия наскоро оцени данните от Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) в тази посока, информира auto-press.net.

Цветовете сиво/сребристо имат 29,9 процента, черното - 24,6 процента и бялото - 21,4 процента, с което заемат първите три места през първите единадесет месеца на 2021 година. Лидерът обаче губи леко от процента на одобрение, докато "преследвачите" леко го настигат.

Бялото е цветът, който има най-голямо увеличение през последните 15 години. Например, през 2006 г. само 1,6% от купувачите на нови автомобили са избрали кола с този цвят.

Има ренесанс при "ярките" цветове на зеленото - 1,7 процента (+0,5 пункта) - най-високата стойност от 2005 г. насам. По-популярно е само синьото, което, както и през предходната година, беше избрано от малко повече от един на всеки десет (10,6 процента), и червеното с 6,3 процента, което губи 0,4 процентни пункта.

Само един на всеки 100 купувачи на нови автомобили избира оранжевото (1,1 процента). Жълтото (1 процент), което очевидно губи популярност в дългосрочен план, се избира още по-рядко. През 2009 г. с неговите 2,2 процента, два пъти повече клиенти са избрали жълто.

В края на скалата за популярност е кафявото с 0,7 процента. От най-високото си ниво през 2012 г. с дял от 6,7 процента, цветът става все по-малко популярен с всяка изминала година.

"Когато вземат решение за цвят, много купувачи на нови автомобили вероятно вече мислят за препродажба след няколко години и търсят предварително най-добрата стойност тогава за цвят, който в момента е много популярен", казват от VDA.