Volkswagen Golf задържа короната на най-продаван автомобил в Европа и през първите девет месеца на 2019 година, показват данните на Focus2Move. Данните събират продажби от 44 пазара - от Португалия до Русия, Турция и Молдова.
Германският хечбек, чийто наследник ще бъде представен до дни, реализира 346 260 продажби до края на септември. Популярният модел обаче също страда от забавянето на икономиката и общия пазар и регистрациите намаляват с 12 процента на годишна база.
Втората позиция също остава непроменена и на нея се нарежда френският мъник Renault Clio с 273 233 продажби. При градския модел спадът на продажбите е по-малък - минус 4,7 процента.
Третото място отива при друг представител на германския бранд - Volkswagen Polo. Компактният модел реализира 205 904 продажби, но също страда от спад на годишна база от 14,2 процента.
На четвърта позиция се изкачва Volkswagen Tiguan с 196 465 продажби (-5,2%), следван от Opel Corsa със 189 010 (+8,2%), Citroen C3 със 183 505 (+1,7%) и Ford Focus със 182 171 (+12,6%).
Осмото място е за Ford Fiesta със 181 641 (-16,8%), следвана от Dacia Sandero със 179 005 (+5,3%). На 10-та позиция е Nissan Qashqai със 178 658 (-13,7%).
Най-голям спад от началото на годината записват два седана - Volkswagen Passat (-28,7%) до 105 хил. продажби и Opel Insignia (-24,8%) до близо 42 хил. продажби. В световен план продажбите на седани намаляват за сметка на SUV модели. Ръстът е най-сериозен при Toyota Corolla (+217,3%) до 90 хил., както и на Volvo XC40, който записва ръст от 96,5% до 52 хил.