МcLaren представи първия модел от новата си серия суперколи, който ще бъде плъгин хибрид и ще дебютира на пазарите в средата на 2021 г., предаде Autocar. Това ще е и дебютът за самата серия, която е първата за последните десет години, след като MP4-12C беше представена през 2011 г.
Новият хибрид ще замени линията Sports Series, в която се включват 540C, 570S и 600 LT. Нейният официален край ще е представянето на 620R, който е вдъхновен от болидите в GT4.
Моделът ще бъде част от High Performance Hybrid серията на McLaren, която в продуктовата гама на компанията ще се позиционира между McLaren GT и Super Series. Въпреки че хибридът се явява пряк наследник на McLaren 570S, неговата цена ще е по-висока, въпреки че още окончателният ѝ размер не е оповестен. Самото име също остава неизвестно.
Освен първата от нова серия, суперколата ще е и първият съвременен представител на марката, който ще се раздели с 3,8-литровия V8 двигател на Ricardo. Вместо него тя ще се задвижва от V6 с две турбини и електромотори, които ще осигуряват "невероятно ниво на представяне и уникално интензивно шофьорско преживяване", изтъкват от компанията.
Автомобилът ще има "среден пробег" само на електричество, което означава, че той едва ли ще може да измине повече от 50 км. Все пак със сигурност мощността ще е по-висока, отколкото беше при 570S (562 к.с.), а предвид електрическото задвижване тя със сигурност ще е над 600 к.с. Електромоторите ще осигурят и значително увеличение на въртящия момент.
Недостатъкът на хибридната система е, че ще увеличи теглото, въпреки амбициите на компанията да произвежда хибриди, които не са по-тежки от бензиновите им модели. "Винаги съм казвал, че целта ни е да представяме хибриди с масата на колата, която заменят", каза в интервю главният изпълнителен директор на компанията Майк Флюит. "Няма да го постигнем, но хибридът ще е с между 30 и 40 кг. по-тежък."
Предвид това, че масата на 570S е малко под 1,3 тона, може да се очаква, че новият модел няма да надхвърли 1,35-1,4 тона. Това все пак ще го държи значително по-лек от някои конкуренти, например хибридът Honda NSX е 1,72 тона.
Компенсирането на масата е постигнато благодарение на изцяло новата McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), която заменя моноклетъчната карбонова тръба, която дебютира при MP4-12C и която беше подобрена през 2015 г. При MCLA също обаче ще се наблюдава карбонова централна структура с алуминиеви подрами.