Opel (включително Vauxhall във Великобритания) постигна най-добрите си резултати в продажбите през последните четири години независимо от стратегическото оттегляне на компанията от пазара в Русия. Според предварителните данни, през 2015 година фирмата е доставила на своите клиенти над 1.1 милиона нови автомобила, информира opel.sofiaauto.bg.
Tова представлява ръст от над 35 000 екземпляра или с 3.3 процента в сравнение с резултатите през 2014 година, като ръстът е малко по-силен от този на европейския автомобилен пазар като цяло. Това означава, че пазарният дял на марката Opel в цялостния автомобилен пазар в Европа отбелязва ръст за трета поредна година, достигайки до около 5.8 процента – най-добрите резултати на марката по отношение на обема на продажбите и пазарния дял от 2011 година насам,
“2015 бе най-добрата година за марката Opel от 2011 насам благодарение на нашата продуктова офанзива.
Ние увеличихме обема на нашите продажби и нашия пазарен дял и сме оптимисти, че ще успеем да продължим тези успехи и през 2016 година,” сподели Петер Кристиан Кюсперт, вицепрезидент продажби и следпродажбено обслужване на Opel Group.
Според него основанията за оптимизъм се дължат отчасти на новия Opel Astra. Новият модел вече се радва на повече от 80 000 поръчки, въпреки че пристигна в представителствата на марката в повечето европейски държави чак през месец ноември. Очаквае се много силно представяне и от варианта Sports Tourer, чието серийно производство ще започне през пролетта на 2016 година.
През миналата година автомобилният производител с централа в Рюселсхайм постигна увеличение на обема на продажбите на пазарите в общо 20 държави, сред които Германия, Великобритания (под марката Vauxhall), Франция, Италия и Испания.
В България увеличението на обема на продажбите на Opel е с близо 30 процента. Ръст по отношение на пазарния дял е регистриран на над 10 европейски пазара. Моделът Mokka отбеляза най-силния ръст на годишна основа в гамата от леки автомобили на фирмата с увеличение в размер на 16 процента.
Новите регистрации при Corsa също нараснаха с 6 процента. Важно е да се отбележи също, че през 2015 година марките Opel и Vauxhall успяха да реализират също над 100 000 лекотоварни автомобила, с което отбелязаха ръст от 24 процента в сравнение с 2014 година, надхвърлиха значително средния за пазара ръст от 9 процента и достигнаха най-високите резултати по отношение на обема на продажбите и пазарния дял на марката в този сегмент от пазара от 2008 година насам. И трите линии в лекотоварната гама регистрираха увеличение на обема на продажбите, като при Vivaro то бе 38 процента, при Movano 27 процента и 12 процента при Combo.