От началото на годината продажбите на нови автомобили във Франция са спаднали с 18% на годишна основа, предаде Zero Hedge. Докато феноменът може да има общо с промяната в регулациите, той говори за общия спад на пазара и отдръпването на потребителите от подобни покупки.
Една от причините е, че много коли бяха закупени в края на 2019 г., за да се избегнат новите правила за емисиите и данъчното облагане в страната, предаде Bloomberg. Въпреки това трябва да се вземат предвид и настроенията на потребителите, като по думите на управляващия директор на Nissan за Западна Европа Гилом Босо тенденцията е "много обезпокоителна".
Компанията очаква до края на 2020 г. продажбите на пазара изобщо да спаднат леко, а целта ѝ е тя да увеличи своите, след като те се сринаха с почти 30% през 2019 г. Засега, изглежда, това се случва, тъй като за първите месец и половина на настоящата година Nissan е продала с 11% повече автомобили.
Но от януари досега не всички сегменти на пазара се понижават. Печеливши са електромобилите, чиито продажби са се изстреляли с 258%, поне отчасти движени от увеличаването на данъците за двигателите с вътрешно горене. Плъгин хибридите са нараснали с 238%.
Най-продаваният електромобил за януари в страната е Renault Zoe (на снимката) с над 5300 броя, следван от Peugeot 208 EV, Peugeot 3008 PHEV и DS 3 Crossback EV.