От 1 март тази година предстоят революционни промени по швейцарските пътища. Шофьорите ще могат да използват системи за автопилот, когато карат по магистралите, което ще им позволява да пуснат волана, съобщават от Посолството на Швейцария в България.

Автомобилите без водач също ще бъдат разрешени по предварително одобрени маршрути с дистанционно наблюдение от централна контролна станция. Освен това ще има и автоматизирано паркиране на специално обособени места.

Швейцарският парламент създаде правната рамка за автономно шофиране, като прие частично преразглеждане на Федералния закон за движение по пътищата (LCR). Изменението на закона ще позволи бързото прилагане на текущите разработки по швейцарските пътища и бъдещето в автоматизираното шофиране.

Volkswagen също гледа към системи за автономно шофиране

Volkswagen също гледа към системи за автономно шофиране

Компанията води преговори с китайската Huawei за придобиване на устройство за милиарди евро

Наредбата за автоматизирано шофиране разрешава следните три случая на прилагане:

  • Шофьорите на автоматизирани превозни средства ще имат право да използват система за автопилот на магистралите: ако тя е активирана, те ще могат да освободят кормилния механизъм и вече няма да се налага постоянно да наблюдават трафика и автомобила по магистралите. Те обаче трябва да останат готови сами да поемат управлението на превозното средство по всяко време, ако системата за автоматизация ги подкани да го направят.
Хърватия очаква първите си таксита без шофьор - кога ще се появят по улиците на Загреб

Хърватия очаква първите си таксита без шофьор - кога ще се появят по улиците на Загреб

Хърватската столица разчита автономните автомобили да преборят трафика

  • Ще бъде разрешено използването на превозни средства без водачи в участъци, разрешени от компетентните органи, като разрешението за участъците ще бъде оставено на преценката на кантоните. Федералната пътна служба (FEDRO) ще издаде инструкции за оценката на съответните участъци и ще създаде група за наблюдение, към която кантоните могат да се обръщат. Автомобирите без водач ще трябва да бъдат наблюдавани от оператор, разположен на централно място. Например, системата ще подкани оператора да предложи маневра на автомобила, ако последният не е в състояние сам да контролира ситуацията.
Снимка 318516

Източник: iStock

  • Ще бъде разрешено автоматизирано паркиране без присъствието на водач на паркинги и паркоместа, определени и обозначени за тази цел. От кантоните или общините ще зависи да определят паркингите, подходящи за тази цел. При оценката на тази точка компетентните органи трябва също да могат да разчитат на инструкции от OFROU или на неговата група за наблюдение.

Използването на превозни средства без водач може да бъде особено интересно за превоз на стоки в контекста на пътническия транспорт, коментират представителите на швейцарските власти.

Регистрация на автомобили оборудвани със система за автоматизация

Подобно на другите моторни превозни средства, превозните средства, оборудвани със система за автоматизация, трябва да имат специално одобрение, за да бъдат допуснати до движение.

Производителите на автомобили трябва да демонстрират в детайли как са осигурени пътната безопасност и движението по време на експлоатационния живот на автоматизираната система.

Китайски конкурент на Tesla също пусна опцията за автономно шофиране

Китайски конкурент на Tesla също пусна опцията за автономно шофиране

Луксозният седан P7 ще се ъпдейтне с Wi-Fi за клиентите, платили за опцията