Volkswagen се присъедини към растящия списък на производителите, които повишават цените на автомобилите си, предназначени за японския пазар, пише Nikkei, цитирайки свои източници. Германският концерн предприема хода, въпреки че местните конкуренти все още се колебаят заради слабото потребление.
Най-много ще поскъпне Tiguan R, който сега се продава за 6,89 млн. йени ($62 хил.). От октомври цената се покачва със 102 хил. йени ($911). Audi също повишава цените с до 150 хил. йени.
Изданието посочва, че пет от десетте най-продавани вносни марки вдигат цените тази есента, включително и Peugeot и Jeep, част от Stellantis.
Това направи и Mercedes-Benz, като някои от моделите поскъпват с 500 хил. йени, или $4 500. Доскоро производителят не пипаше цените, но сега започва да прехвърля по-високите разходи за компоненти на потребителите - за първи път от шест години и половина.
Цените на медта, ценните метали и полупроводниците растат заради недостатъчно доставки. Пристанищата са задръствени заради коронавируса, което оскъпява и транспорта.
В същото време японската валута отслабна до около 110 йени за долар от 103-4 в началото на годината, което оскъпява вноса.
Европейските марки се радват на силен интерес в Азия, което подкрепя цените. В различните държави обаче моделите се продават на различни цени: Mercedes-Benz S500 например струва 17,38 млн. йени в Япония ($155 хил.), но в Китай се продава срещу над 30 млн. йени.
Лошата новина е, че заплатите в третата най-голяма икономика не успяват да настигнат ръста на цените. През 2020 г. средната заплата е 307 700 йени ($2 747, €2 367), ръст от едва 0,55%.