Най-голямата китайска компания за интернет търговия Alibaba Group в партньорство с американския автомобилен производител Ford откри в град Гуанчжоу вендинг автомат за продажба на леки коли. В съобщението на компанията се посочва ,че това е първото подобно съоръжение на територията на Китай.
Проект би инициран миналата година от дъщерната компания на Alibaba - интернет платформата Tmall.com.
На първия етап 20 метровия вендинг апарат ще се използва само в рамките на тест-драйв за потенциални купувачи. Всеки желаещ да изпробва някой от предлаганите модели на Ford се га може самостоятелно да направи това, без помощта на други хора. З а целта е необходим смартфон, специално приложение и разплащателна сметка в Tmall.
В тест-драйв центъра в Гуанчжоу са представени над 40 модела на Ford, в това число такива като Explorer SUV, Mustang, Edge и Everest.
Потенциалният купувач може да избере в приложението на сайта на Tmall харесания и предлаган в момента модел и да го запази за изпробване в удобно за него време. След което да си направи селфи, за до го запомни и разпознае впоследствие програмата. Идвайки в тест-драф центъра клиентът застава пред специален екран, програмата го разпознава, потвърждава резервацията и спуска избрания автомобил.
Цената на тест-драйва варира от 99 юана (15,7 долара) до 198 юана (31,4 долара) в зависимости от избрания модел и рейтинга на клиента Sesame Credit (рейтингова система на Alibaba, която пресмята точки, в зависимост от потребителското поведение). Ако потребителят има над 700 точки, то може да получи услугата безплатно.
По-рано компанията съобщи, че иска да използва такива устройства за непосредствена продажба на автомобили, вкл. и на кредит. Засега не е известно кога ще започне да действа и тази услуга.
Подобен вендинг автомат с височина на 15 етажна сграда и 60 автомобила заработи миналата година в Сингапур. Още по-рано новата технология на автомобилни продажби се появи в американския град Нешвил.