Китайският гигант в електронната търговия Alibaba достигна нов рекорд в продажбите си в рамките на един ден. Само за ден компанията регистрира оборот, равен на 1/3 от брутния вътрешен продукт на България за година.
Традиционният китайски празник Денят на самотните сърца се превърна в истинска златна мина за търговеца, след като още сутринта компанията реализира продажби за близо 5 милиарда долара.
В края на деня обаче дневните й приходи достигнаха 15 милиарда долара. За сравнение: БВП на България е близо 48 милиарда долара по днешен курс. Оборотът на компанията през тази година изпреварва миналогодишния 11 ноември с близо 700 милиона долара.
Alibaba обяви, че 85% от поръчките са направени през мобилни устройства. Компанията също така е експериментирала с пазаруване чрез виртуална реалност.
По време на разпродажбите търговецът даде възможност на потребителите да "резервират" стоки на определена цена, които да плащат по-късно.
Денят на самотните сърце е широко разпространен празник сред младежите в страната. Alibaba обаче използва от 2009 година насам датата 11 ноември, за да накара колкото се може повече потребители да пазаруват, по подобие на американския Black Friday.