Китайският гигант за онлайн търговия Alibaba отчете рекордни продажби по време на традиционния си ден за продажби на 11 ноември, известен като Деня на самотните сърца. Това е най-голямото събитие за интернет разпродажби в света.
Корпорацията успя да реализира продажби за 5 милиарда долара или 4 милиарда паунда само за първия час, като в това число влизат предварителни поръчки, които позволяват на потребителите да "резервират" стоки на настоящата цена, без веднага да ги купуват.
Резултатът от този петък би рекорда на Alibaba от миналата година, когато същата сума беше направена за 90 минути от началото на Деня на самотните сърца. Общо продажбите тогава бяха за 14,3 милиарда долара.
Според данните на корпорацията 85% от ранните поръчки са били направени през мобилни телефони, пише BBC.
От ръководството планират в бъдеще пазаруването онлайн още бъде още по-лесно и удобно с внедряването на нови технологии като виртуална и добавена реалност.
В Китай на 11 ноември празнуват младите необвързани хора и заради това датата е известна като Денят на самотните сърца. През 2009 година от Alibaba се възползваха от потенциала и преврнаха деня и в празник на пазаруването.