Китайският интернет гигант Alibaba се похвали с двоен ръст на приходите си през третото тримесечие на фискалната година, благодарение на рекордните продажби в Деня на самотните сърца.
От ръководството на компанията заявиха, че повишават прогнозата си за цялата 2017 година и очакват ръст от 54% вместо от 48% за следващите 12 месеца.
Alibaba търси разширяване на бизнеса извън онлайн търговията, като има все по-сериозно присъствие в сферата на облачните услуги, изкуствения интелект, както и в логистичния бранш.
Приходите от основната дейност на корпорацията представляват 87% от общите приходи, показват данните към 31 декември. Това отбелязва спад в сравнение с 92% за същия период на 2015 година.
Общият размер на приходите за третото тримесечие са достигнали 53,2 милиарда юана или 7,76 милиарда долара при очаквания за такива от 50,1 милиарда юана, пише CNBC.
Тези от основния бизнес на Alibaba са се увеличили с 45% от 41% година по-рано. Приходите от дигиталния бизнес са скочили със 273% до 4 милиона юана, а от облачните услуги - със 115% до над 1 милион юана.