Тази година Черният петък постави нов рекорд. Американците са похарчили 7,4 млрд. долара онлайн на този ден (с 20% повече спрямо 2018 г.) и 4,2 млрд. долара в Деня на благодарността, пише CNN.
Заради американския празник, който тази година се падна шест дни по-късно от миналата, търговците на дребно усилиха рекламата си и предоставиха големи отстъпки за различни уреди, спортни стоки, телевизори, играчки и др., според Adobe Analytics.
"Имаме по-кратък сезон на празничните продажби. Това създава компресиращ ефект", коментира вицепрезидентът на търговските продукти към Adobe Джейсън Усли.
Продажбите във физическите магазини по време на Черния петък са нараснали с 4,2%, като най-голямо увеличение спрямо обичайната търговска активност се наблюдава при електрониката и уредите, спортните стоки, дрехите и обувките, сочат данни на компанията за финансови услуги - Fiserv. A относно приходите от онлайн продажби по време на Кибер понеделника, от Adobe очакват те да достигнат 9,4 млрд. долара.
Според Усли, американските потребители ще похарчат 29 млрд. долара онлайн между четвъртък и понеделник. Така периодът от пет дни около "Кибер седмицата" ще съставлява 20% от онлайн продажбите на стойност 143,8 млрд. долара, които Adobe очаква през този празничен сезон.
Някои от най-популярните артикули по време на онлайн пазаруването са играчки от "Замръзналото кралство" 2, видеоигрите FIFA 20, Madden 20 и Nintendo Switch и електроника включваща лаптопи на Apple, AirPods и телевизори Samsung.
В Ню Йорк потребителите са препълнили магазините, защото много от тях поръчват онлайн, но взимат покупките си на място, за да прескочат дългите опашки на касите. Тази практика е нараснала с 43,2% през 2019 г., което означава, че търговците на дребно са успели да свържат добре своите офлайн и онлайн операции, заяви Adobe. Наблюдава се и увеличение при пазаруващите през своите смартфони. По време на Черния петък рекордните 2.9 млрд. долара са били похарчени през мобилни устройства, които стават все по-предпочитани при онлайн покупки.