На фона на продължаващата битка между Пекин и Вашингтон за местните и глобални пазари, продажбите на смартфоните на Apple в Китай скочиха с цели 52% през април в сравнение със същия период година по-рано. Бумът на iPhone на китайския пазар донякъде е логичен, вследствие на много ценови отстъпки от търговски партньори, пише Reuters. 

Apple и нейните китайски дистрибутори намаляват цените от началото на годината, като офертите продължават в сезона на разпродажбите, който съпътства предстоящия "фестивал за пазаруване" на 18 юни в страната.

Снимка 659884

Източник: iStock

Големият ръст идва след слабото представяне по-рано тази година на най-големия пазар на смартфони в света. Американската компания е изправена пред засилваща се конкуренция на пазара от висок клас мобилни телефони от местни конкуренти като Huawei. И все пак, цифрите показват, че през март доставките на iPhone в Китай се увеличават с 12% спрямо годината по-рано, отбелязвайки значително подобрение спрямо първите два месеца на 2024-а година. Тогава Apple отбеляза срив на продажбите на смартфони с цели 37%.

През отчетения месец общите доставки на смартфони на вътрешния пазар в Китай възлиза на 24,07 милиона броя, което представлява годишно увеличение от 28,8%. От тях, 20,58 милиона броя са на мобилни телефони с китайски произход, а 3,49 милиона броя са от чуждестранни марки. iPhone заема значително мнозинство от продадените чуждестранни смартфони през април, което е доказателтво за това, че Apple отново са в играта на китайския пазар.

Според местни анализатори Apple отново става "любима марка" смартфони на китайските потребители. 

Иновациите са тук: Apple иска да управляваме iPhone с...очите си

Иновациите са тук: Apple иска да управляваме iPhone с...очите си

Изкуственият интелект е намесен