Най-много от всички през тази година от продажба на своите автомобили в Русия е успяла да заработи японската компания Toyota. От януари до август тя е реализирала на руския пазар коли за 134 милиарда рубли (около 2,3 млрд долара). (При днешен курс 58 рубли за долар и 68 рубли за евро, бел. ред.)

За първите осем месеца на годината руснаците са похарчили 1,1 трилиона рубли за покупка на автомобили, произведени от чуждестранни компании. Тази сума е с 11 на сто по-голяма от показателя за аналогичния период на миналата година, съобщава аналитичната агенция "Автостат".

Лидер по реализация на своята продукция на руския автомобилен пазар е Toyota. От януари до август компанията е продала коли за 134 млрд. рубли, което е обаче с 2% по-малко от резултата за същия период на 2016 година.

На второ място е корейският производител Kia. За покупка на автомобили от тази марка руснаците са похарчили 127 млрд рубли. ей. Приходите за периода превишават показателя за миналата година с 40%. 

Първата тройка оформя друга корейска компания - Hyundai. Тя е успяла да заработи за първите осем месеца на годината на руския автомобилен пазар 99 млрд. рубли (ръст 20%).

По нататък следват Mercedes-Benz (96 млрд. рубли, -7%) и BMW (72 млрд. рубли (+13%). 

Към настоящия момент в общия обем на приходите, делът на чуждестранните марки е около 90 процента. За покупка на автомобили родно производство руснаците са похарчили за периода 115 милиарда рубли, което е с 16% повече от миналата година.

За цялата 2016 година обемът на продажбите на автомобилния пазар в Русия възлиза на 1,8 трилиона рубли - около 3 млрд долара.