Чистата печалба на германския автомобилен производител Bayerische Motoren Werke AG (BMW) през първото полугодие се свива с 52,5% в сравнение с аналогичния период на 2018 година.
Резултатът по този показател достига 2,068 милиарда евро, става ясно от отчета на компанията. Печалбата разпределена на една акция е 3,07 евро в сравнение с 6,57 евро на акция за първата половина на 2018 година.
Приходите на BMW за период са нараснали с 1,1% - до 48,177 милиарда евро.
Компанията през януари - юни е увеличила продажбите си с 0,8%, до 1,252 милиона автомобила, от които на BMW се падат 1,075 милиона коли (ръст 1,6%). Продажбите на Mini са се понижили с 3,9%, до 174,34 хиляди машини, а на Rolls-Royce са нараснали с 42,3%, до 2,534 хиляди автомобила.
От BMW отбелязват ръста на обема на инвестициите в изследвания и разработки. За второто тримесечие на тази година, например, изразходваните средства в тази сфера са 1,4 милиарда евро, което е с 5,9% повече от аналогичния период на 2018 година.
Според отчета на компанията за второто тримесечие на тази година честата печалба се е намалила с 28,7%, до 1,48 милиарда евро. Печалбата на една акция пада до 2,22 евро от 3,13 евро на акация за второто тримесечие на 2018 година. Приходите на годишна база растат с 2,9% - до 25,715 милиарда евро. През второто тримесечие компанията е реализирала с 1,5% повече продажби - 647 504 автомобила.