Глобалният недостиг на чипове започна полека-лека да се понижава за производителите на автомобили. Той обаче ще продължи да се наблюдава до догодина за производителите на смартфони, предаде Reuters.

Причината за разликата между двата сектора е, че Китай увеличи производството за задоволяване на нуждите на автомобилните производители. Първоначално поръчките трябваше да бъдат изпълнени от компании, базирани в Тайван.

Страната обаче изпитваше сериозна суша, което нанесе удар на местната индустрия. В последствие тя стана жертва на затягане на мерките срещу коронавируса, което нанесе пореден удар върху глобалните доставки. Така те продължават да изостават значително зад нуждите на индустриите.

Въпреки глътката въздух за автомобилната индустрия, перспективите пред по-широката картина на производството на полупроводници все още изглеждат мрачни до края на 2021 г., каза Адам Хан, основател на AKHAN Semiconductor, който смята, че доставките ще продължат да бъдат нарушени до второто тримесечие на 2022 г.

Андрю Фелдман, главен изпълнителен директор на Cerebras Systems, е на същото мнение. Той каза пред Reuters, че доставчиците все още посочват време за изпълнение на новите поръчки до 32 седмици за нови чипове.