Най-голямата социална мрежа в света Facebook отчете 11% увеличение на печалбата си за третото тримесечие на годината.
Приходите са се покачили с цели 41% до 4,5 млрд. долара спрямо 3,2 млрд. долара за същия период на миналата година. От тях близо 4,3 млрд. долара са дошли от реклама в социалната платформа.
По-голям ръст обаче бележат общите разходи и разноски - 68% спрямо година по-рано. Те възлизат на 3 млрд. долара и отразяват значителните разходи на компанията за осъществяването на редица проекти, свързани с изкуствен интелект, виртуална реалност и доставяне на интернет достъп в развиващите се пазари.
Facebook отчете нетен доход от 896 млн. долара или 31 цента за акция. Акциите на социалната мрежа се вдигнаха с 2% и достигнаха нов рекорд от 105,97 долара.
Потребителите, които са влизали поне веднъж на ден във Facebook през септември, са били средно 1,01 милиарда души, което е увеличение със 17 на сто спрямо година по-рано.
Активните мобилни потребители дневно са нараснали с 27% и са били 894 милиона през септември.
Месечно активните потребители са били 1,55 млрд. към 30 септември или с 14% повече спрямо миналата година.
Facebook отчита, че видеоклиповете в платформата са били гледани над 8 милиарда пъти на ден. За сравнение - през април зрителският интерес представляваше 4 млрд. гледания дневно. Повече от 500 милиона души по света гледат видео в социалната мрежа ежедневно.
В приложението за съобщения Messenger, което е под шапката на Facebook, на месец се изпращат над 9,5 милиарда снимки.
„Общността ни вече има над 1,55 милиарда души, включително повече от 1 милиард души, които са активни всеки ден. Чрез Internet.org над 15 милиона души вече имат достъп до възможностите на интернет, каквито преди нямаха", написа основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зъкърбърг в официалния си профил в социалната мрежа.
„През последните три месеца обявихме и първото летателно средство, което да излъчва интернет достъп, пускането на първия ни сателит за доставяне на свързаност, дигитален асистент, задвижван от изкуствен интелект и пускането на очилата за виртуална реалност Oculus", добави шефът на платформата.