Американският моден гигант Foot Locker навлиза в бизнеса със спортни облекла у нас. Водещата група от търговски компании в Югоизточна Европа Fourlis Group обяви откриването на три магазина на компанията в България. Foot Locker е американски мултинационален търговец на дребно на спортно облекло и обувки със седалище в Ню Йорк, опериращ в над 40 държави. Има над 2 500 магазина по света и над 46 500 служители. 

Според плановете на Fourlis Group българските магазини ще отворят през декември в София, Варна и Бургас, като това ще са първите обекти в страната. По този начин Fourlis Group разширява присъствието на Foot Locker в Югоизточна Европа в рамките на новото лицензионно споразумение на групата със световния лидер сред магазините за спортни стоки.

Както Money.bg писа още в началото на септември, доставчикът на дълготрайни стоки Fourlis Group сключи лицензионни споразумения с американската верига за търговия на дребно Foot Locker за отваряне на магазини в България, Кипър, Словения, Хърватия, Босна и Херцеговина и Черна гора.

Базираният в Гърция доставчик на американскката компания обяви, че е подписал споразумение с Foot Locker за придобиване на нейните бизнес операции в Гърция и Румъния и разширяване на мрежата от магазини в шест държави в Югоизточна Европа.

Придобиването на операциите на Foot Locker в Гърция и Румъния се очаква да бъде финализирано през първата половина на 2025 година.

Снимка 692209

Първите търговски обекти на веригата за спортни стоки у нас

Трите магазина в България ще се помещават в търговските центрове The Mall в София, Grand Mall Varna и Mall Galleria Burgas. Комуникативните локации ще предоставят на българските потребители удобен и лесен достъп до широка селекция от маратонки, лайфстайл продукти и спортни стоки на Foot Locker. С това разширяване Foot Locker навлиза сериозно в пазар с високо търсене на маркови спортни стоки и качествено обслужване.

Като част от лицензионното споразумение, Fourlis Group притежава ексклузивни права върху физическото и дигитално разширяване на Foot Locker в осем югоизточноевропейски държави - Гърция, Румъния, България, Кипър, Словения, Хърватия, Босна и Херцеговина и Черна гора. Освен това Fourlis Group ще придобие и съществуващите операции на Foot Locker в Гърция и Румъния, които включват общо шест магазина (три в Гърция и три в Румъния) и канал за електронна търговия в Гърция.

Американската Foot Locker навлиза в България и още 5 държави от Югоизточна Европа с магазини за спортни облекла

Американската Foot Locker навлиза в България и още 5 държави от Югоизточна Европа с магазини за спортни облекла

В региона на Югоизточна Европа Fourlis очаква да генерира приблизително 30 милиона евро продажби през първата година

Разчитайки на вече установена локална експертиза и отработени практики на пазарите в Югоизточна Европа, Fourlis Group е в силна позиция да гарантира растежа на Foot Locker в региона.

Партньорството подчертава стратегическото значение на спортния ритейл сектор за групата, в унисон с желанието на Fourlis Group да обслужва пазари с висок потенциал, чрез иновативни и ориентирани към потребителите ритейл практики. Като част от своята стратегия за разрастване, Fourlis Group планира да разгърне дейността на Foot Locker със 100 нови физически и 8 онлайн магазина.