Българската фармацевтична компания "Хювефарма", собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви, се прицелва в оценка от над €4 млрд. при дебюта си на борсата в Амстердам, сочи официално съобщение. Подобна капитализация би я превърнало в най-скъпата българска публична компания.

"Хювефарма" ще продаде до 15 млн. новоиздадени акции на цена между €20 и €25,75, което означава, че тя ще набере между €300 млн. и €386,25 млн., ако всички те бъдат записани и платени.

Отделно, "Адванс Пропъртис" на братята Домусчиеви, която е едноличен акционер в "Хювефарма", ще продаде още до 11 064 796 акции срещу между €221,3 и €285 млн. При достатъчен интерес, компанията ще предложи почти 3,5 млн. акции, или може да набере още между €69,45 млн. и €89,42 млн.

Ако всички предложени акции бъдат закупени, "Хювефарма" и настоящите ѝ собственици могат да получат между €590,75 млн. и €760,67 млн.

Дори и при реализиране на всички предложени акции, братята Домусчиеви остават мажоритарни собственици с поне 85% дял в компанията, чийто борсов код ще бъде HUVE.Предлагането вече започна, а крайният срок е 30 юни. Каква ще бъде цената, ще се разбере на 1 юли.Българската фармацевтична компания е специализирана в производството на продукти за ветеринарната и хуманна медицина. В съобщението, в което се посочва, че компанията е най-бързо растящата в сегмента си в света, се припомня още, че "Хювефарма" има 13 производствени локации в Италия, Франция, България и Съединените американски щати. Последната бе в българския град Пещера, където заработи завод за около 300 млн. лв.

Пазарът на ветеринарна дейност се оценява на $33 млрд. през 2019 г., от които около 60% идват от добитъка. Компанията е шестата най-голяма в своя сегмент, се сочи още в съобщението, като се очаква той да расте с 5% годишно до 2024 г., според Vetnosis.

"Хювефарма" увеличава резултатите си, въпреки пандемията. През 2020 г. приходите ѝ достигат €588 млн., а печалбата преди данъци, лихви и амортизация е €167 млн. Маржът достига 28,4%. През първото тримесечие на 2021 г. приходите нарастват с 11,2% спрямо същия период на миналата година, като се отчита ръст във всички сегменти.

"Хювефарма" е на следващия си етап от развитие и това първично публично предлагане е естествен начин да ускорим растежа на компанията", казва президентът и главен изпълнителен директор Кирил Домусчиев. В изявлението му се посочва, че набраните средства ще помогнат за придобиването или лицензирането на нови продукти и технологии, увеличаване на производствения капацитет и намаляване на задлъжнялостта на компанията.

Посочва се още, че през 2019 г. "Хювефарма" е регистрирала над 500 нови продукта, а през 2020 г. е пуснала десет нови. Очаква се пускането на още 25. През последните три години 35% от растежа на приходите на компанията идват от нови продукти, пуснати през същия период. 25% от тях са разработени вътрешно, а 10% идват след две придобивания през периода.

За да подслади предложението, компанията възнамерява да изплаща като дивидент между 10% и 20% от чистата печалба.