Общите търговски продажби на "ИКЕА България" за каталожната година 2024 растат с 6 на сто в сравнение с преходния период и достигат 164 млн. лева, съобщават от веригата за мебели и стоки за дома. Данните са за продажбите на продукти храни и услуги между 01.09.2023 г. и 31.08.2024 г.
На този фон, онлайн оборотът на IKEA у нас е скочил с 14 на сто.
Глобално групата през каталожната година е реализирала продажби за 45,1 млрд. евро - спад с 5,3% на фона на "затруднената световна икономика и свиващия се пазар на домашно обзавеждане".
Вследствие на понижаването на цените, IKEA, която чества своя 80-и рожден ден, отчете възходяща тенденция както в посещенията на физическите магазини (+4,5%), така и в онлайн посещенията (+21%), докато обемите остават стабилни.
Нови инвестиции
IKEA у нас подготвя нов малък обект в ритейл парк "Перник Плаза". Той ще е с площ от 500 квадратни метра и ще е специализиран в проектирането и поръчките на решения за кухни, гардероби и баня.
Очаква се да заработи през първото тримесечие на 2025 г.
Междувременно, Inter IKEA Group и Fourlis Group работят по голям международен дистрибуционен център за 70 милиона евро.
Той ще е разположен на площ от 50 000 квадратни метра в Аспропиргос, Атика и ще бъде снабдяван от пристанището на Пирея.
Първоначално ще захранва магазините на веригата в Гърция, България, Йордания, Израел и Кипър.