През миналата година мебелната верига IKEA намали цените на около 2000 продукта. Официално - за да облекчи клиентите, измъчени от инфлацията. Реално - и защото същите тези клиенти бяха спрели да купуват. Мярката предизвика увеличение на поръчките, но приходите паднаха за първи път от четири години, пише CNN.
Оборотът се понижи с 4% до 49,3 млрд. евро за финансовата 2024 година на IKEA, която обхваща периода от 1 септември 2023 г. до 31 август 2024 г., съобщи шведската компания в четвъртък.
От най-големия търговец на мебели в света обаче заявиха, че не съжаляват за това за инициативата за отстъпки на стойност 2 милиарда долара, която обхвана всички техни магазини по света.
Йеспер Бродин, главен изпълнителен директор на Ingka Group, най-големият франчайзополучател на IKEA, заяви в прессъобщение: "Инфлацията и лихвените проценти се отразиха на портфейлите на хората и когато времената са трудни за хората, искаме да ги подкрепим по най-добрия възможен начин".
Подобно на конкурентите си, IKEA постепенно повишаваше цените от пика на COVID-19 през 2020 г., тъй като разходите за материали и транспорт се увеличиха. Голямата програма за отстъпки на компанията миналата година намали цените на няколко от най-популярните ѝ артикули като библиотеката Billy.
По-ниските цени доведоха до по-голям брой посещения в магазините и на уебсайта ѝ, при който скокът е с 21%.
Тъй като говорим за IKEA, още едно важно число: веригата е продала 1,2 милиарда кюфтета през финансовата година. Според говорител на компанията като цяло има по-голям интерес към ресторантите в нейните магазини.
От IKEA заявиха, че планират нов кръг от отстъпки и тази година, но те няма да бъдат толкова големи.