Веригата за мебели Ikea иска да намали цените на стоките си от догодина и е готова да инвестира в това. Ingka Group, която притежава 90% от магазините на Ikea в световен мащаб, планира да инвестира 1,1 милиарда долара, за да поеме увеличенията на разходите и да намали цените на своите мебели. Това решение е взето след месеци на висока инфлация, ударила портфейлите на клиентите, каза заместник главния изпълнителен директор Хувенсио Маесту пред изданието Fortune.

Компанията е заделила 1,1 милиарда долара, за да може да избегне прехвърлянето на нарастващите разходи към клиентите. Това смяна на стратегията, която е прилагала през последните години.

Продължително покачване на цените вече месеци наред и по-високите лихвени проценти започнаха да влияят на клиентите, особено в еврозоната и Обединеното кралство, където инфлацията достигна рекорд от 10,6% и 9,6% миналата година. Маесту съобщава, че сега е моментът да се даде малко почивка на тези потребители, цитиран от Fortune. "Ikea е създадена за криза", заключва той.

Ikea вече има 6 обекта у нас - къде е най-новият

Ikea вече има 6 обекта у нас - къде е най-новият

Той предлага селекция от над 1000 артикула

Ingka запази цените миналата година, като реши да поеме повече разходи. Оперативната печалба на групата остана непроменена на стойност от 2 милиарда евро през 2023 г., според данни за приходите.

Ikea започва да намалява цените на продуктите си

Ikea започва да намалява цените на продуктите си

След година с растяща инфлация и слаби потребителски нагласи

Инфлацията в ключовите пазари на Ingka в Европа и САЩ бавно се доближава до целевия процент от 2%, като цените на нетрайните стоки като мебелите на Ikea растат с по-бавни темпове от храните и напитките.

За намаляване на цените на Ikea се заговори неотдавна. Вероятно това е и причината за повече клиенти. Ingka увеличи приходите си с 5,4% миналата година до 44,3 милиарда евро.

Компанията планира да похарчи и 314 милиона евро за бонуси на персонала тази година. Броят на персонала на Ingka се сви със 7% до 165 000 души миналата година, което се дължеше основно на напускането на компанията от Русия, което я принуди да се сбогува с 10 000 служители.