Мебелният гигант Ikea започна да намалява цените след година с растяща инфлация и слаби потребителски нагласи на повечето от пазарите.

Компанията намалява цените на редица продукти, включително 20% намаление на популярната библиотека за книги Billy, добави той. Според мебелният търговец на всеки пет секунди някъде по света се продава една библиотека Billy. Той е пуснат за продажба през 1979 г.

"Мисля, че 2023 г. ще е годината, в която променяме цените и започване да ги понижаваме отново". Това заяви в интервю главният изпълнителен директор Йон Абрахамсон Ринг от Inter Ikea Group, световният франчайзодател на марката, цитиран от Bloomberg.

IKEA отваря "най-устойчивия магазин на марката" в Югоизточна Европа за €60 милиона

IKEA отваря "най-устойчивия магазин на марката" в Югоизточна Европа за €60 милиона

Намира се в наша съседка

Продажбите на дребно на Ikea достигнаха нов рекорд от 47,6 милиарда евро за фискалната 2023 г., което представлява увеличение от 7,3%, благодарение на повишенията на цените от предходната година и първата половина. Това помогна на на компанията да компенсира "продължаващото предизвикателството на по-ниските количества продажби", заявява Ринг.

По думите му продължаващата криза на разходите за живот продължава да влияе върху търсенето при търговците на дребно по целия свят.

Мебелната компания повиши цените за франчайзополучателите в началото на годината, заради рязко нарастващите разходи във веригата за доставки. От май досега обаче този натиск намалява и "цените на суровините и транспортните разходи вървят в правилната посока", смята той. След глобалния недостиг през предходните години и наличните продукти в магазините на Ikea са повече от преди.

Covid ограниченията бяха премахнати и посетителите се върнаха във физическите магазини. Онлайн продажбите на Ikea останаха почти непроменени. Компанията продължава да отваря малки магазини, добавяйки над 70 локации. Освен това навлезе на нов пазар - Южна Америка с отварянето на магазин в Колумбия.