IKEA ще увеличи дела на продукцията си в САЩ, след като новите тарифи, наложени от президента Доналд Тръмп върху мебелите и дървените изделия, заплашват да повишат разходите ѝ. В момента едва около 15% от продаваните в страната артикули се произвеждат локално, в сравнение със 75% в Европа и 80% в Азия.

"Искаме да продължим да разширяваме присъствието си в САЩ и Канада, като осигурим устойчив достъп до материали и производство. Това е дългосрочен процес", каза главният изпълнителен директор на Inter IKEA Йон Абрахамсон Ринг. Той уточни, че компанията все още не е повишила цените на американския пазар въпреки по-високите мита, но не изключи това да се случи в бъдеще.

IKEA спря да изкупува горски масиви в Румъния

IKEA спря да изкупува горски масиви в Румъния

Групата има и вятърен парк и солари в северната ни съседка

IKEA, която реализира около 1% от индустриалното производство в световен мащаб, вече е обявила инвестиции за 2,2 млрд. долара в нови магазини и производствени мощности в Северна Америка. Основната ѝ цел е да увеличи локалното производство и да намали зависимостта от внос, особено от Азия, която е засегната от по-високи тарифи.

Решението идва на фона на втори пореден годишен спад в продажбите. За финансовата 2025 г., приключила на 31 август, глобалните приходи на IKEA намаляват с 1% до 44,6 млрд. евро, като това се дължи на масови понижения на цените средно с 10% през последните две години. Компанията обаче отчита 3% ръст в броя на продадените артикули и на посетителите в магазините.

IKEA отделя €1 милиард, за да подпомогне рециклирането на отпадъци, носещи марката

Един от най-големите ритейлъри в света заделя €1 милиард за рециклирането на отпадъци, носещи марката му

Около две трети ще бъдат насочени към текстила

"Една от причините, поради които успяхме да вземем това решение, беше фактът, че не сме на фондовата борса - в момента е най-важно да имаме по-добри цени.", коментира Ринг. Той призна, че по-слабата потребителска увереност и високите разходи за живот влияят върху поведението на клиентите във всички 63 пазара, на които IKEA оперира.

Най-големият франчайз на компанията - Ingka Group, която управлява 90% от магазините, също отчита 1,6% спад на продажбите до 39 млрд. евро. Въпреки това главният ѝ изпълнителен директор Йеспер Бродин е "внимателно оптимистичен", че по-ниската инфлация и лихви постепенно ще възстановят потреблението.

Кибератака срещу собственика на магазините IKEA у нас

Кибератака срещу собственика на магазините IKEA у нас

Към момента няма изтичане на данни

Паралелно с инвестициите в САЩ, IKEA разширява присъствието си и в Латинска Америка с магазини в Коста Рика и Панама, както и с нови обекти в Манхатън и други американски градове. Компанията експериментира и с по-малки формати като Lada - по-достъпни магазини в съществуващи търговски площи, които обещават доставка в рамките на 24-48 часа.