Инвестиционната компания Elliott Management притежава дял от над 5 милиарда долара в Honeywell и оказва натиск върху индустриалния конгломерат да се раздели на две компании, пише CNBC.
Elliott смятат, че Honeywell трябва да се раздели по своите две основни бизнес линии - аерокомсмическа, която доставя двигатели и авионика на военни и търговски потребители и свързана с автоматизацията - заради бизнеса със сензори и контролни системи за индустриални потребители.
Управляващият партньор на Elliott Джеси Кон и партньорът Марк Щайнберг написаха във вторник, че "конгломератната структура, която някога подхождаше на Honeywell, вече не е подходяща". Elliott вярват, че разделянето на Honeywell на две компании може да отключи потенциал за растеж до 75% през следващите две години.
Двата бизнеса вече имат свои собствени главни изпълнителни директори и до голяма степен отделни административни функции, което прави разделянето по-лесно, отколкото при други компании.
Една голяма грешка
Главният изпълнителен директор на Honeywell Вимал Капур бе назначен на най-високата позиция през 2023 г. Той не крие склонността си към сливания и придобивания, купувайки бизнеси за милиарди долари през 2024 г., въпреки общия спад в M&A активността.
Кон и Щайнберг не го критикуват директно, но заявяват, че най-добрите дни на компанията са били под ръководството на бившия главен изпълнителен директор Дейвид Коут.
Говорител на Honeywell заяви, че компанията и нейният борд "признават и оценяват гледните точки на всички наши акционери". Говорителят също така отбеляза, че Elliott не са били контакт с тях във връзка с отправения призив. Той обаче вдигна с 6% акциите на Honeywell.
Един от проблемите, които от активисткия инвеститор посочват, е несъответствието в разпределението на бюджета за M&A - аерокосмическият сектор, който е източник на големи приходи за компанията, е получил само 10% от средствата през последните двадесет години.
И други го правят
Препоръката на Elliott отразява по-широка тенденция сред индустриалните предприятия. General Electric, вероятно архетипният конгломерат, по-рано тази година завърши план, обявен за първи път през 2018 г., за разделяне на империята си на три части.
Други гиганти като 3M и Johnson Controls също са продали или отделили бизнеси.
"Пътят, който предлагаме, не е нов и сме уверени, че много вече са го предложили на борда и ръководството на Honeywell", пишат Кон и Щайнберг в писмото.
Elliott вярват, че двата основни бизнеса на Honeywell биха били компании на стойност 100 милиарда долара.
Вероятно някои други бизнеси също биха могли да бъдат продадени - нещо което Капур вече е започнал да прави, обмисляйки продажбата на бизнеса за лични предпазни средства на Honeywell и отделянето на бизнеса за съвременни материали на фирмата.