Богатство, но само за тези, които го разбират. Няма по-добър и по-кратък начин да се опише какво е водата. Когато я има, някои я приемат за даденост, докато други я пестят и са винаги в готовност чешмите да пресъхнат.
Абсолютно същото е с благоприятните условия за развитие на един бизнес - икономически, климатични, географски и прочее. Разумните предприемачи планират как да действат при рязка негативна промяна, докато останалите са винаги изненадани и то неприятно.
"Неочаквани последици" може да има в дейността на всяка компания. Именно затова и управлението на риска е задължителна част от отговорния мениджмънт.
Редакционният проект на Money.bg обяснява важността на бизнес застраховането, като дава думата на тези, които са видели с очите си ползите от него.
Проучвания показват, че незастрахованите фирми са 40-50% по-застрашени от фалит след природно бедствие и е над 3 пъти по-вероятно да се провалят при авария, която е спряла дейността им.
"Михалково" е от тези, които са наясно, че успехите в бизнеса вървят ръка за ръка с изпитанията. Компанията десетилетия наред се утвърждава по всички краища на България с бутилираната си вода, когато един ден заводът ѝ се оказва на пътя на приливна вълна. В такива ситуации бизнес историята на неподготвения приключва под метър тиня, а подготвеният се изправя и продължава напред.
С помощта на своя застрахователен партньор.
70 години традиция
Първата бутилка "Михалково" е напълнена ръчно през 1956 г., но историята започва 20 години по-рано - през 1936 г. е открит изворът близо до едноименното село.
Освен, че е с марката на един от най-старите производители у нас, водата е единствената естествено газирана в България, като извира от 70 метра дълбочина с температура от 24 градуса в екологично чист район на Западните Родопи.

Източник: Михалково АД
От 2008 г. "Михалково" предлага и изворна вода, която извира на 1800 метра надморска височина в подножието на връх Модър. Тя е с най-ниската минерализация в България и е одобрена от Българската педиатрична асоциация за консумация от бебета и малки деца.

Източник: Михалково АД
Брандът има присъствие в цяла България, както и в търговските обекти за българските общности зад граница.
Водата - от дар до заплаха
"Михалково" съществува заради уникалната си вода и има немалка ирония във факта, че една от най-рисковите ситуации за нейния бизнес е свързана с... наводнение.
През 2018 г. река Чурековска излиза от коритото си и наводнява фабриката. Природното бедствие нанася щети за хиляди левове по имуществото и нарушава производствения процес.

Източник: Михалково АД
"В онзи критичен за нас момент "Дженерали застраховане" АД изигра ключова роля в преодоляването на тежките последствия, като покри разходите за възстановяване и наложилите се ремонти. Изключително добре организираният процес за оценка на щетите, бързата и своевременна комуникация и изплащане на обезщетенията бяха от решаващо значение за минимизиране на загубите ни", обяснява пред Money.bg председателят на ТПК "Михалково" и изпълнителен директор на "Михалково" АД Димитър Дългъчев.
Не разход, а инвестиция в устойчивост
След наводнението от "Михалково" са изградили по-голяма дига, която има за цел да предпази фабриката от бъдещи наводнения. Дългъчев обаче е категоричен: правилният подход задължително трябва да включва както предварителна подготовка, така и адекватна реакция след даденото негативно събитие.
Иначе рисковете и "невидимите" заплахи могат да поставят под въпрос оцеляването на компанията.

Източник: Михалково АД
Димитър Дългъчев
"Застраховката не е разход, а инвестиция в устойчивостта на бизнеса ни. Пестенето от застраховки може да струва скъпо на компанията в дългосрочен план. Има събития като природни бедствия, пожари, трудови злополуки или съдебни искове, от които можем да претърпим огромни финансови загуби", категоричен е изпълнителният директор на "Михалково".
По думите му това вече се разбира и вътре в индустрията и някои клиенти, доставчици и партньори въобще не желаят да сключват договори без наличието на определени застраховки.
Как се застрахова "Михалково"
Първото и най-важно за една компания, когато избира застрахователно решение, е да разпознае най-големите рискове пред дейността си. По отношение на "Михалково" Димитър Дългъчев ги дефинира по следния начин:
- Природните бедствия - земетресения, наводнения или други природни явления, които могат да засегнат производството и логистиката на компанията ни .
- Производствените аварии - повреди в оборудването или проблеми с бутилиращите линии, които могат да доведат до прекъсване на производството.
- Логистичните проблеми - транспортни затруднения, които могат да повлияят на доставките и дистрибуцията на нашите продукти.
Последното въобще не е за подценяване. Транспортът е ключов фактор за успешната дистрибуция на "Михалково" и автопаркът непрекъснато се обновява. Той е изцяло застрахован и така в компанията са спокойни, че евентуален инцидент няма да наруши работния процес и няма да доведе до сериозни загуби.
Искате ли да осигурите сигурност и спокойствие за вашия бизнес? Сега можете да го направите със застраховката "Бизнес Бенефит" от "Дженерали Застраховане" АД, създадена специално за нуждите на малкия и среден бизнес.
А по българските пътища инцидентите твърде лесно се превръщат от евентуални в реални. "Скоро имахме случай, при който бяхме пострадали във верижна катастрофа. Ударът беше сериозен и автомобилът не можеше да бъде възстановен. Наличието на застраховка "Каско на МПС" ни помогна да се възстановим от тази загуба и успяхме бързо да закупим ново МПС", разказва изпълнителният директор.
Правилният партньор
Успешният бизнес се гради върху успешни партньорства - в доставките, производството, търговията, но и в застраховането, което покрива свързаните с дейността рискове. Затова и в "Михалково" гледат на целия процес стратегически - отвъд простото сравняване на оферти.

Източник: Михалково АД
"Партньорството на "Михалково" и Generali надхвърля 18 г., като през тези години ние станахме един от големите корпоративни клиенти на компанията. Застраховките покриват широк спектър и винаги получаваме от тях адекватна консултация и експертна подкрепа за управление на риска", подчертава Димитър Дългъчев.
Успешният бизнес не може просто да чака неизбежния сблъсък с проблемите. Също както водата не чака да стигнеш до нея. Тя винаги си намира път.