Американската компания Starbucks Corp, която притежава най-голямата верига кафенета в света, увеличи приходите си през първото тримесечие на новата финансова година (1 октомври 2022 г. - 30 септември 2023 г.) с 8,2% до рекордна стойност. Показателят се оказа все пак малко под пазарните прогнози, поради спада в продажбите в Китай - заради карантинните ограничения в страната и скока на заболеваемостта от Covid през декември 2022 г.
В съобщение на компанията за финансовите резултати за тримесечието, приключило на 31 декември 2022 г., се казва, че приходите възлизат на 8,71 милиарда долара, спрямо 8,05 милиарда долара през първото тримесечие на предходната финансова година, пише Интерфакс.
Експерти, анкетирани предварително от FactSet, очакваха осреднената стойност на показателя да бъде 8,79 милиарда долара.
Нетната печалба на Starbucks за разглеждането тримесечие е 855,2 милиона долара, или 0,74 долара на акция, в сравнение с 815,9 милиона долара, или съответно 0,69 долара на акция, година по-рано.
Глобалните съпоставими продажби на Starbucks за тримесечието са нараснали с 5% на годишна база. Общият брой на покупките намалява с 2%, а средната цена на една покупка нараства със 7%.
По-конкретно, съпоставимите продажби в САЩ са се увеличили с 10%, а в останалите страни като цяло, са намалели с 13%. Що се отнася до Китай, който е вторият по големина пазар на веригата кафенета, там продажбите през последното тримесечие на миналата година на годишна база, са се сринали с 29%.
Главният финансов директор на Starbucks Рейчъл Руджиери казва по време на конферентен разговор с инвеститори, че продажбите на компанията, с изключение на Китай, "показват огромен ръст" (за изтеклото тримесечие), и прогнозите за фискална 2023 г. като цяло остават непроменени.
През първото финансово тримесечие (октомври-декември 2022 г.) Starbucks отвори общо 459 нови кафенета в различни страни, с което общият им брой в световен мащаб достигна 36 170.
Към края на тримесечието, САЩ и Китай заемат 61% от кафенетата на компанията в световен мащаб.
Основателят на Starbucks Хауърд Шулц, временно изпълняващ длъжността главен изпълнителен директор, изрази оптимизъм за възстановяване на продажбите в Китай, отбелязвайки, че всички кафенета на компанията в страната вече са отворени без ограничения.
Цената на акциите на компанията Starbucks за последните 12 месеца е нараснала с 15%.