Alphabet, компанията-майка на интернет гиганта Google, записва печалба от "други източници" от 3.1 милиарда долара за първото тримесечие - увеличение с близо 50% от същия период на миналата година, пише CNN.
В графата "други източници" влизат новите продуктови категории на Google като "облачни услуги", Play Store, както и увеличаващите се хардуерни продукти като смартфона Google Pixel и асистента Google Home.
Компанията отказва да даде разбивка по категории, но главният изпълнителен директор на Google Сундар Пикаи твърди, че увеличението е и в двете категории.
Разбира се, огромна част от приходите на Google идват от бизнеса с реклама - около 21.4 милиарда долара от общите за всички бизнеси 24.8 милиарда долара.
Заради очакваните добри резултати тази седмица пазарната капитализация на Google премина за първи път границата от 600 милиарда долара.
Въпреки това анализаторите се притесняват заради бойкот на рекламодателите заради обидно съдържание във видео платформата YouTube, като по различни оценки загубата може да достигне до 500 милиона долара. Пикаи обаче обеща компанията да вземе мерки.
Той разказа и за това как компанията смята да започне да печели от приложението си Maps, което предлага карти и навигация на потребителите на мобилни устройства. По думите му, в него ще започнат все по-често да се появяват препоръчани места за хранене или забавление.