Не винаги очилата са се смятали за моден аксесоар и допълнение към стила. в миналото те са са свързвали по скоро с проблеми с очите. Денс обаче не е така - носенето на очила се превърна в задължително особено за по-младото поколение, което просто иска да изглежда добре.

Очилата се предлагат в различно форми, цветове, така че да могат да пасват на всеки стил.

На фона на лудостта по носенето очила една марка си извоюва страхотно име и контролира значителен дял в пазара на очила.

India Lenskart например е една от от добре познатите марки в индустрията за очила. Те завладяват основния пазар на индийската индустрия за очила.

Luxottica пък е италианска компания за очила, която държи по-голямата част от пазара на очила в страната. Италианският конгломерат е основан през 1961 г. в Агордo. Днес централата на компанията е в Милано. Когато стартира компанията произвежда и продава слънчеви очила под собствената си марка и продава чрез магазини за търговия на дребно, които са собственост на компанията Target Optical, Lenscrafters, Sunglass Hut, Pearle.

Постепенно Luxottica започва да произвежда рамки за слънчеви очила за много известни марки в света. Днес тя притежава марките Rayban, Persol, Oakley, които са най-продаваните, предпочитани марки и смятани за най-надеждни марки очила в света.

Историята на Luxottica

Luxottica е основана от Леонардо Дел Векио през 1961 г. в Милано. Израства в сиропиталище след като баща му умира преди раждането му. Първите му стъпки са като чирак при производител на инструменти и матрици в Милано.

От създаването си компанията е направила много успешни придобивания и инвестиции за разширяване на бизнеса и операциите по света.

  • През 2014 г. компанията си с Google за разработването на Google очила
  • През 2011 г. поглъща Erroca, компания за модерни дизайнерски очила за 20 милиона евро
  • През 2007 г. придоби Oakley (компания за производство на спортно оборудване) за 2,1 милиарда долара.
  • През 2001 г. Luxottica придоби Sunglass Hut - италиански производител на слънчеви очила и аксесоари
  • През 1999 г. компанията придобива RayBan

Освен това компанията притежава и Eyemed, един от най-големите доставчици на здравни застраховки по отношение на зрението.

През 2017 г. Luxottica се сля с френската компания за офталмологична оптика Essilor. Общо двете компании контролират 25% от световните продажби на очила. Essilor се занимава със създаването на Varilux, първата в света прогресивна леща.

Снимка 436467

Източник: GettyImages

Общият пазарен капитал е около 57 милиарда евро. Essilor е основана през 1849 г. в Шарентон, Франция, като има редица брандове в индустрия на оптиката.

Цените на добре познатите ни марки очила Ray-Ban и Oakley са сравнително много високи с тези на други конкуренти. Компанията продава някои от големите марки слънчеви очила в партньорство с международни магазини за търговия на дребно, групи за застраховане на очи, което позволява на компанията да поддържа високи цени.Гигантът беше обвинен за монополната си власт в индустрията, след като придобие всички компании и магазини за вертикална интеграция. Днес тя се радва на 10% от световния пазар на рамки и 20% от пазара в САЩ.

Приходи, печалби, акции

През финансовата 2022 година компанията отчете годишен приход от 24,5 милиарда евро, което е ръст от около 13,87% на годишна база - от 21,51 милиарда евро през предходната.

Изплащането на дивидент е 3,23 евро на акция, което е увеличение с 29% на годишна база. Компанията показва положителен ръст по отношение на приходи и марж. През последните няколко финансови години рентабилността и приходите на конгломерата нарастват с много сериозни темпове.

Снимка 545927

Източник: Twitter / Andra Campan

Въпреки това е изправена пред много предизвикателства. През 2021 година например се сблъска с пробив в данните, при който изтече информация за повече от 70 милиона клиенти. Данните съдържат адрес на клиента, поща, лична информация и друга информация.

Поглед в бъдещето

Luxottica планира да стартира дигитален шоурум за виртуално изживяване, който ще позволи на потребителите да се докоснат до "бъдещето на очилата". Така те ще могат да се запознаят с продуктите на компанията където и да се намират.

Към днешна дата компанията е завладяла огромен пазар в производството на очила не само в Италия, но и в света.

Luxottica е познато име в целия свят и марките, които притежава, се търсят от клиентите дори на високи цени, заради луксозния и модерен дизайн, който компанията предлага .