Продажбите на нови автомобили в Европе в 2015 г. са подскочили с 9,2%, на този фон германският концерн Volkswagen е загубил пазарен дял а първи път от 2007 г. насам.
Броят на регистрираните нови коли са 14,2 милиона се казва в съобщението на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Данните отчитат продажбите в 27 страни от ЕС (без Малта), а така също и в Швейцария, Норвегия и Исландия. Годишните продажби само с ЕС са се покачили с 9,3%, до 13,71 млн. машини.
През декември в Европа са продадени 1,156 млн. коли (ръст с 15,9% на годишна база), а само в ЕС - 1,11 млн (+16,6%).
Ръст на продажбите през 2015 г. е отбелязан в 5-те най-големи пазара на ЕС - Испания (20,9%), Италия (15,8%), Франция (6,8%), Великобритания (6,3%) и Германия (5,6%).
Германия запазва позицията си на най-голям автопазар в Европа, като миналата година в страната са продадени 3,21 млн. машини. На второ място е Великобритания (2,63 млн.), на трето - Франция (1,91 млн.), на четвърто - Италия (1,57 млн.) и на пето място е Испания (1,03 млн).
При производителите отново лидер е Volkswagen, чийто продажби са нараснали пред декември с 4,4% и с 6,2% от началото на годината. Въпреки това на фона на „дизеловия скандал” с пазарният дял на компанията се е съкратил с 0,7 процентни пункта, до 24,8%, което се наблюдава за първи път от 2007 г. насам.
Основният й конкурент - френската компания Peugeot Citroen, е увеличила продажбите си през миналия месец с 20,7% и с 6% за цялата година.
Продажбите на Renault през 2015 г. се повишават с 9,4%, на Ford - на 8,6%, на Opel - с 2,2%, на BMW - с 12,3%, FCA - с 13,6%, Daimler - с 17,7%, Toyota - на 6,9%, Nissan - на 16,3%.
Единственият производител, чийто европейски продажби са намалели през миналата година е Honda - спад 1,4% и намаляване на пазарния дял до под 1%.
Може да се отбележи забележителния скок в продажбите на Jeep, произвеждани от FCA със 113%, както и спадът при Chevrolet (марка на General Motors) с 90,9%.