Китайската компания Lenovo, по предварителни данни, през третото тримесечие е станала световен лидер по продажби на РС -стационарни компютри, ноутбуци и работни станции. Това показва изследването на анализаторите от International Data Corporation (IDC).
За периода компанията е доставила 16,152 милиона РС, което е с 5,8% повече на годишна база. Делът на Lenovo на световния пазар е нараснал от 24% с 22,5% в сравнение с третото тримесечие на миналата година. Тези резултати включват и показателите на съвместното предприятие на компанията с японския производител Fujitsu.
През второто тримесечие на 2018 година световен лидер по продажби на РС бе американската компания HP Inc. През изминалото тримесечие HP заема второ място по продажби с реализирани 15,359 милиона компютри (ръст 0,3%). Нейният дял на глобалния пазара също е нараснал - до 22,8% от 22,5% година по-рано.
Третото място заема друг американски производител - Dell Inc., увеличил обема на доставките с 5,8%, до 11,466 милиона броя. Пазарният дял на компанията се е покачил от 16% на 17 процента в сравнение с третото тримесечие на 2017 година.
Като цяло в света за периода са били реализирани 67,387 милиона компютри. Тези предварителни данни показват, че обемът на доставките на традиционни РС е намалял с 0,9% на годишна база, отбелязват от IDC.