Най-голямата в света транспортна компания в търговското корабоплаване Maersk обединява сили с Alibaba, за да даде възможност на потребители, изпращащи стоки, да запазят място на корабите чрез платформата на онлайн търговеца.

Чрез този ход се заобикалят традиционните подходи при посреднически спедитори, пише агенция Reuters.

Транспортната фирма е поделение на датската A.P. Moller-Maersk и започна предлагането на услугата си на китайски компании чрез сайта за резервации на Alibaba на 22 декември, уточни в сряда говорителят на контейнерния превозвач.

Обикновено доставчиците ползват услугите на спедитори, за да запазят пространство на контейнерните плавателни средства, но линиите за морски превози като Maersk позволяват на собственици на товари директно да правят резервации през интернет.

Представители на Maersk коментираха, че решението е част от стратегията на линията да предостави дигитализирани услуги за клиентите си, като допълниха, че се планира да се пуснат повече пилотни програми и за други интернет портали.

От своя страна онлайн търговията все по-често се свързва с логистичните дейности в опит на компаниите да спечелят по-голям контрол върху мрежите за доставки.

Amazon регистрира китайско звено като спедитор и дава под наем въздухоплавателни средства, за да се справи с повечето собствени доставки в Съединените щати.

Собственикът на една от най-големите платформи за електронна търговия в Китай Alibaba навлиза в логистичните услуги през последните години, купувайки складове, но фирмата не коментира последната новина около бизнеса й.

Първоначално услугата ще се предлага за маршрути от осем китайски пристанища и до други такива в Европа и Азия.