Най-бързо развиващата се верига за малки квартални супермаркети у нас - Minimart, открива своя стотен магазин в София. На специално събитие в столицата, търговците и инвеститорите зад проекта обявиха, че до края на годината ще имат общо 300 обекта в България.

От компанията, стояща зад успешния бизнес модел - БКГ АД, вече обмислят навлизане и на чужди пазари. Вече се водят преговори с потенциални нови партньори в чужбина, на принципа на франчайза. Такава, впрочем, е концепцията и у нас. Инвестициите в новите обекти на марката у нас през 2025-а година надхвърлят 40 милиона лева.

"Между 90 000 евро и 100 000 евро е средната инвестиция в един магазин на Minimart, с включената стока в него. Формулата за успех, според нас, е личното отношение, което усешщат нашите клиенти в кварталните ни магазини. Разбира се, качественият екип и добрите партньорства запълват картината", коментира за Money.bg Драгия Драгиев, изпълнителен директор на БКГ АД.

Снимка 721630

Източник: money.bg

Създателите на Minimart, които са опитни експерти и инвеститори с дългогодишен опит в ритейл сектора, подчертават, че бизнес моделът им ще продължи по същия начин като сега - чрез инвестирането в гъста мрежа от удобни хранителни магазини с търговска площ между 50 и 120 кв. м., които са разположени на най-оживените градски локации - в непосредствена близост до спирки на обществения транспорт, на оживени пешеходни улици, до училища, университети, офисни, жилищни или обществени сгради.

Веригата Minimart ще има нов собственик

100 магазина по-късно, веригата Minimart ще има нов собственик

КЗК разглежда сделката, в която участва вече познат купувач

Магазините присъстват в малки и големи градове като София, Перник, Пловдив, Бургас, Стара Загора, Благоевград, Плевен, Пазарджик, Асеновград, Ямбол, Поморие и още много. Концепцията е да са близо до магистрала или големи пътни артерии.

Снимка 721638

Източник: Minimart

"Отдавна вярвам, че в България има голямо поле за инвестиции и при един добър бизнес модел в съчетание с качествен екип успехът е неизбежен. Качеството също е много важно, ние залагаме както на това да сме разпознаваеми за клиентите си, така и да имаме едни  исъщи стоки във всичките си магазини", казва Елвин Гури, който е един от инвеститорите в Minimart.

Всички замесени в проекта Minimart са категорични, че разрастването на веригата се дължи най-вече в иновативния партньорски модел. На практика той дава възможност на малки предприемачи да управляват магазини под утвърден бранд. И когато самите те са собственици на един тип семеен бизнес, те са и по-мотивирани да го управляват добре.