Netflix планира да пусне облигации за 1 милиард долара, за да повиши оригиналното си съдържание, пише Reuters. Новината идва ден, след като гигантът във видео стрийминга удвои собствените си прогнози за нови потребители на фона на световната пандемия, която принуди милиони хора по света да останат по домовете си.
Компанията иска да използва част от парите за евентуални придобивания на съдържание, след като големите американски студия спряха продукциите си и забавят издаването на филми, блокирани от коронавируса.
Повечето програми за 2020 година и голяма част от тези за 2021 година вече са заснети и се завършват дистанционно в постпродукция, посочи вчера Тед Сарандос - главен директор на Netfix, отговарящ за съдържанието. Той добави, че компанията работи по над 200 такива проекта.
С нарастването на стрийминг услугите в САЩ пространството става по-конкурентоспособно, предвид дебюта на Disney+. А предстои пускането и на още стрийминг платформи.
Тази заплаха подтикна Netflix, която има около 183 милиона абонати в световен мащаб, да разшири агресивно съдържанието си и да потърси растеж извън САЩ.
"Въпреки новите услуги на хоризонта от HBO и стартирането на услуги от Disney и Apple, очакваме минимално дългосрочно въздействие върху добавянето и задържането на абонати на Netflix", пишат анализаторите на Piper Sandler.
Netflix имаше паричен бюджет в размер на 15 милиарда долара за съдържание миналата година, а BMO Capital Markets оцениха разходите за съдържание за тази година до 17 милиарда долара.
Netflix има дълг от около 15 милиарда долара. За последно компанията събра средства през октомври минлата година чрез предлагане на облигации за 2 милиарда долара.