Бизнес платформите разрушават традиционния бизнес по редица начини – не само като изместват някои от най-големите компании в света, но и чрез преобразуване на познати бизнес процеси.

Затова традиционните фирми трябва да разгледат внимателно какви средства харчат за маркетинг, продажби, доставка на продукти и обслужване на клиенти и да си представят как тези разходи могат да бъдат намалени или елиминирани в един по-свързан свят.

Американският спортен гигант Nike се доказа като една от най-интелигентните действащи компании в търсене на нови начини за оцеляване и процъфтяване в света на платформите, пише сп. Fоrtune.

През януари 2012 г. компанията купи устройството за носима технология FuelBand, което да проследява фитнес активността на потребителя, включително изминати стъпки и изгорени калории.

Подобно на много други компании, и Nike разработва мобилни приложения – в случая свързани със спорт и фитнес. Макар че вероятно те изглеждат като традиционни разширения на продуктовата линия, Nike всъщност изпробва подход, който ако се окаже успешен, ще доведе до нова форма на растеж – като този, ръководен от бизнес платформи като Apple.

През последното десетилетие американският технологичен гигант отбеляза ръст отчасти чрез свързването на продуктите и услугите си заедно в облак. Именно това води до нова форма на развитие. Когато много продукти и услуги се свързват и взаимодействат чрез използването на данни, традиционните компании могат да започнат да се държат като платформи, които произвеждат нови форми на стойност и насърчават потребителите да се включват в повече взаимодействия.

Обувките Nike, свързани с FuelBand, и мобилните приложения, с които са в постоянна връзка, предоставя на потребителите информация и съвети за спортните им постижения, фитнес режима им и целите им за здравното им състояние.

За разлика от традиционните компании за спортни стоки обаче Nike създава екосистема от потребители, като използва данните, които получава за тях. С времето спортният производител може да си служи с тази информация, за да създава по-приложими преживявания за потребителите си и да ги свързва едни с други, за да даде възможност на по-ценни взаимодействия.